خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عباس: چین باید نقش محوری در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه ایفا کند

ایسنا | بین‌الملل | چهارشنبه، 16 تیر 1400 - 11:36
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به حمایت چین از فلسطین و حقوق قانونی فلسطینی‌ها تاکید کرد: چین نقش مهم و محوری دارد که باید برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه ایفا کند.
چين،فلسطين،كمونيست،حزب،رئيس،حمايت،كشور،خودگردان،تشكيلات،قانوني

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به حمایت چین از فلسطین و حقوق قانونی فلسطینی‌ها تاکید کرد: چین نقش مهم و محوری دارد که باید برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه ایفا کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین ضمن تبریک به شی جینپینگ، رئیس جمهور چین و دبیرکل حزب کمونیست این کشور و اعضای دفتر سیاسی حزبش از طرف مردم فلسطین و جنبش فتح، از دستاوردهای بزرگی که ملت چین به رهبری حزب کمونیست از زمان تاسیسش رقم زدند و پیشرفت‌های روبه‌رشد راه بزرگ آنها به عنوان نمونه‌ای از توسعه در تمامی زمینه‌های صنعتی، فناوری و سایر موارد و تبدیل آن به بزرگترین اقتصاد جهان تقدیر کرد.
محمود عباس اظهار کرد: حزب کمونیست چین از زمان آغاز انقلاب فلسطین به رهبری جنبش فتح در کنار انقلاب ما بود، روابط خود با سازمان آزادی‌بخش فلسطین را تقویت کرد، چین کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و از تلاش‌های فلسطین در سازمان ملل و تمامی محافل بین‌المللی حمایت کرد، حزب کمونیست چین به حمایت خود از حقوق قانونی مردم ما برای رسیدن به آزادی و استقلال ملی در کشور خود با پایتختی قدس شرقی ادامه داد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: پروژه کمربند و جاده‌ای که چین برای ایجاد همکاری‌های اقتصادی و مشارکت در توسعه با کشورهای متعدد جهان کلید زد، نشان می‌دهد که چین در زمینه آغاز ابتکارعمل‌هایی که منافع متقابل ملت‌ها را در نظر دارند، کشوری پیشگام است.
او در پایان با تاکید بر اینکه چین نقش مهم و محوری دارد که باید در برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه ایفا کند، گفت: ما اطمینان داریم که چین به حمایت خود از مبارزه قانونی مردم ما ادامه خواهد داد و به این مناسبت از رئیس جمهور این کشور بابت ابتکارعمل‌هایش برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز و مطابق با قوانین بین‌المللی برای مساله فلسطین تقدیر و تشکر می‌کنیم.
انتهای پیام