خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 11 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه روسازی راه آهن اردبیل

فارس | تصویری | سه شنبه، 08 تیر 1400 - 22:56
طول طرح زیرسازی راه آهن اردبیل در مجموع 217 کیلومتر بوده که 64 کیلومتر از این طرح توسط شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) تکمیل شده که حدودا 157 کیلومتر، مسیر اصلی و بقیه خطوط ایستگاهی است.<br/>پروژه شامل 8 ایستگاه بوده که سه ایستگاه اردبیل، مهماندوست و جعفرلو اجرا شده و هم اکنون به ایستگاه چهارم یعنی گنجگاه رسیده است.<br/>130 نفر نیرو در پروژه مشغول به کار هستند که اغلب از نیروهای بومی اردبیل استفاده شده که با تکمیل طرح حمل و نقل مسافر و بار از طریق خط ریلی در استان اردبیل انجام خواهد شد.<br/>تداوم طرح تا پارس آباد و توسعه به سمت کشور آذربایجان در ادامه طرح برنامه‌ریزی شده که در آینده و پس از تکمیل این بخش از پروژه اجرا می‌شود.<br/>دو روش سنتی و مکانیزه برای خط گذاری استفاده می شود که با توجه به صعب العبور بودن مسیر راه آهن اردبیل به میانه که اغلب شامل ترانشه، پل و تونل است و نیز نبود امکان برای حمل بالاست و عدم امکان واردات دستگاه مکانیزه به دلیل تحریم ها، دستگاهی به روش بومی ساخته شد که صد درصد در پیشرفت کار تاثیر داشته و مشکلات در حوزه حمل را حل کرد.<br/> یکی از افتخارات شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) این است که با توجه به تحریم ها و نبود امکان خریداری دستگاه مکانیزه، این دستگاه به صورت صد درصدی به شکل بومجنرال مکانیی تهیه شده و با تولید داخلی کار را پیش برده است.<br/>
اردبيل،طرح،پروژه،مكانيزه،ايستگاه،تكميل

پروژه روسازی راه آهن اردبیل - میانه
طول طرح زیرسازی راه آهن اردبیل در مجموع ۲۱۷ کیلومتر بوده که ۶۴ کیلومتر از این طرح توسط شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) تکمیل شده که حدودا ۱۵۷ کیلومتر، مسیر اصلی و بقیه خطوط ایستگاهی است.
پروژه شامل ۸ ایستگاه بوده که سه ایستگاه اردبیل، مهماندوست و جعفرلو اجرا شده و هم اکنون به ایستگاه چهارم یعنی گنجگاه رسیده است.
۱۳۰ نفر نیرو در پروژه مشغول به کار هستند که اغلب از نیروهای بومی اردبیل استفاده شده که با تکمیل طرح حمل و نقل مسافر و بار از طریق خط ریلی در استان اردبیل انجام خواهد شد.
تداوم طرح تا پارس آباد و توسعه به سمت کشور آذربایجان در ادامه طرح برنامه‌ریزی شده که در آینده و پس از تکمیل این بخش از پروژه اجرا می‌شود.
دو روش سنتی و مکانیزه برای خط گذاری استفاده می شود که با توجه به صعب العبور بودن مسیر راه آهن اردبیل به میانه که اغلب شامل ترانشه، پل و تونل است و نیز نبود امکان برای حمل بالاست و عدم امکان واردات دستگاه مکانیزه به دلیل تحریم ها، دستگاهی به روش بومی ساخته شد که صد درصد در پیشرفت کار تاثیر داشته و مشکلات در حوزه حمل را حل کرد.
یکی از افتخارات شرکت جنرال مکانیک(بنیاد مستضعفان) این است که با توجه به تحریم ها و نبود امکان خریداری دستگاه مکانیزه، این دستگاه به صورت صد درصدی به شکل بومجنرال مکانیی تهیه شده و با تولید داخلی کار را پیش برده است.