خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسکو درباره عبور از «خطوط قرمز روسیه» به لندن هشدار داد

مهر | بین‌الملل | سه شنبه، 08 تیر 1400 - 18:18
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره رد شدن از خطوط قرمز مسکو به انگلیس هشدار داد.
روسيه،درياي،ناو،سياه،فروند،روسي،مسكو،انگليس،تيراندازي،تنش

به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری در خصوص تنش آفرینی های لندن نزدیک مرزهای این کشور هشدا داد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در این باره نوشت: آزمایش خطوط قرمز مسکو خطرناک و آزمایشی غیرمسئولانه با هدف ایجاد فضایی تنش آمیز در منطقه اروپا- آتلانتیک است؛ اگر هدف بَدتری وجود نداشته باشد.
وی این موضع گیری را در واکنش به تنش آفرینی های پی در پی انگلیس رسانه ای کرد.
این در حالیست که یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی انگلیس دیروز دوشنبه بر فراز گروهی از کشتی‌های روسی که در حال انجام رزمایشی در دریای مدیترانه بودند، پرواز کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دوم تیر ماه سال جاری یک فروند رزمناو روسی به سوی ناو انگلیسی «دیفندر» در دریای سیاه تیراندازی کرد.
مسکو تأکید کرد که این ناو وارد آب های سرزمینی روسیه شده بود.
شبکه اول تلویزیون روسیه نیز اعلام کرد که یک فروند شکاری سوخو ۲۴ ام روسیه به ناو انگلیسی به صورت هشدار آمیز تیراندازی کرده است.
بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخ و-۲۴ ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، هواپیمای روسی ساعت ۱۲ و ۱۹ دقیقه بوقت مسکو تیراندازی و بمباران هشداری در مسیر حرکت ناو انگلیسی دفندر کرد.
در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه روسیه از احضار وابسته نظامی انگلیس در مسکو به دلیل حادثه مذکور در دریای سیاه خبر داد.
در ادامه این رویداد، مرکز مطبوعات وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای شلیک تیر هشدار به یک فروند ناو جنگی این کشور پس از نقض آبهای سرزمینی در دریای سیاه توسط یک هواپیمای روسی را تکذیب کرد.
وزارت دفاع روسیه نیز پس از اقدام لندن مبنی بر تکذیب این رویداد، فیلم این شلیک اخطارآمیز را منتشر کرد.