خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بررسی دستگاه های درج تاریخ و قیمت زن

ایسنا | بازار | یکشنبه، 06 تیر 1400 - 11:52
برای درج تاریخ و قیمت روی محصول از دستگاه تاریخزن و قیمت زن استفاده می‌شود. دستگاه های درج تاریخ و قیمت مدلهای مختلفی با رنج قیمتی متفاوتی دارند که انتخاب هر یک بسته به نوع بسته بندی و کار شما دارد. در این مقاله به بررسی دستگاه های تاریخ زن و قیمت زن و نکات انتخاب بهترین دستگاه می پردازیم.
دستگاه،تاريخ،زن،چاپ،قيمت،حرارتي،پرينتر،جت،درج،سطوح،كارتريج،ح ...

برای درج تاریخ و قیمت روی محصول از دستگاه تاریخزن و قیمت زن استفاده می‌شود.
دستگاه های درج تاریخ و قیمت مدلهای مختلفی با رنج قیمتی متفاوتی دارند که انتخاب هر یک بسته به نوع بسته بندی و کار شما دارد.
در این مقاله به بررسی دستگاه های تاریخ زن و قیمت زن و نکات انتخاب بهترین دستگاه می پردازیم.
به گزارش ایسنا بنابر اعلام آریا تجهیز، در صنایع مختلف به خصوص در صنایع بسته بندی مواد غذایی بعد از تولید و بسته بندی محصول درج تاریخ تولید، تاریخ انقضا و قیمت اهمیت بالایی دارد.
درج تاریخ و قیمت باعث می‌شود که خریدار محصول، با اطمینان و اعتماد بیشتری محصول را انتخاب کند.
دستگاه های درج قیمت و تاریخ به دو دسته کلی تقسیم می شوند :
- دستگاه های تاریخ زن حرارتی
- دستگاه های تاریخ زن لیزری یا جت پرینتر ها
دستگاه های تاریخ زن حرارتی :
دستگاه تاریخ زن و قیمت زن حرارتی بر اساس حرارت و فشار کار می کند.
این نوع دستگاه که سه نوع دستی، نیمه اتومات و تمام اتوماتیک دارد با برق 220 ولت کار می‌کند و دارای یک قسمت قرار گیری حروف می‌باشد که این قسمت مجهز به یک المنت حرارتی می‌باشد.
کاربر با جاگذاری حروف و اعداد در این قسمت و با اتصال تاریخ زن به برق المنت دستگاه شروع به گرم شدن می‌کند و پس از گرم شدن المنت توسط فشار دست (در مدل دستی) و به کمک جوهر ریبون دستگاه، کاراکتر ها و حروف بر روی محصول چاپ می‌شود.
دستگاه های قیمت زن حرارتی قابلیت قرارگیری حروف در 3 سطر را دارند و همراه دستگاه حروف E X P M F D T و اعداد لاتین 0 تا 9 ارسال می‌شود که می‌توانید در 3 خط این حروف و اعداد را قرار دهید و عملیات درج تاریخ را انجام دهید.
نوع جوهر این دستگاه ها ریبون نواری می‌باشد که هر ریبون برای تقریبا 3000 عدد چاپ مناسب می باشد.
از جمله نکات مثبت دستگاه های تاریخ زن حرارتی می‌توان به قیمت مناسب تر ، کارکرد ساده، هزینه جانبی و نگهداری پایین‌تر اشاره کرد.
ولی این دستگاه ها نکات منفی دارند از جمله اینکه شما به غیر از حروفی که همراه دستگاه می‌باشد نمی‌توانید حروف، کاراکتر و یا طرح دلخواهی چاپ کنید و به دلیل حرارتی بودن و نوع قرار گیری قسمت درج تاریخ فقط امکان چاپ تاریخ و قیمت روی سطوح صاف و با جنس پلاستیک، کاغذ، فویل و آلومینیوم را دارید و روی سطوح محدب و یا شیشه ای و فلزی امکان چاپ وجود ندارد.
دستگاه های جت پرینتر (پرینترهای لیزری) :
تاریخ زن لیزری یا جت پرینتر بر خلاف تاریخ زن حرارتی قابلیت چاپ بر روی انواع سطوح با متریال های مختلف را دارد.
دستگاه جت پرینتر برای چاپ بر روی سطوح از کارتریج استفاده می‌کند.
این کارتریج ها در دو نوع مختلف دسته بندی می‌شوند : 1- کارتریج های پایه آب که مخصوص سطوح نفوذ پذیر مانند کارتن، تخم مرغ و..
می‌باشد و 2- کارتریج پایه الکل (ضد آب) که مخصوص سطوح نفوذناپذیر است.
با استفاده از این کارتریج ها از دستگاه های قیمت زن لیزری در انواع صنایع تولیدی مختلف استفاده می‌شود.
هر کارتریج فول شارژ شده تقریبا بسته به نوع و طول چاپ بین 60000 تا 80000 هزار چاپ انجام می‌دهد.
علاوه بر امکان چاپ روی سطوح مختلف امکان چاپ متن های مختلف با فونت های دلخواه، لوگو، بارکد و ...
را توسط دستگاه های جت پرینتر دارید که همین امر باعث پرفروش بودن این دستگاه ها شده است.
چاپگرهای تاریخ لیزری دارای مدل های مختلفی هستند ولی عملکرد اکثر آنها به یک شکل می‌باشد و در حالت کلی به دو دسته ثابت و دستی تقسیم بندی میشوند.
جت پرینتر های دستی یا پرتابل با باطری کار می‌کنند و امکان جابه جایی دارند و توسط یک اپراتور عملیات چاپ انجام می‌شود.
جت پرینتر های ثابت بر روی نوار نقاله قرار می گیرند و امکان جا به جایی ندارند و برای تولیدی های با تیراژ تولید محصول بالا بسیار مناسب هستند.
از نکات مثبت دستگاه جت پرینتر می توان به قابلیت چاپ روی انواع سطوح (از قبیل فلز، شیشه، پلاستیک، پارچه) قابلیت چاپ با طول نامحدود و عرض 1.3 سانتی متر ، امکان چاپ تا 80000 چاپ، کارکرد ساده، قابلیت چاپ تاریخ، قیمت، لوگو، بارکد اشاره کرد.
از نکات منفی این دستگاه می‌توان تنها به قیمت بالای آنها نسبت به تاریخ زن حرارتی و هزینه نگهداری و شارژ و خرید کارتریج اشاره نمود.
نکات مهم در انتخاب دستگاه تاریخ زن و قیمت زن :
مهمترین نکته ای که در تهیه دستگاه تاریخ زن
باید به آن توجه کنید نوع بسته بندی محصول و جنس آن است.
به عنوان مثلا اگر شما برای درج تاریخ و قیمت روی بطری پلاستیکی یا شیشه ای دستگاه نیاز دارید حتما باید از دستگاه های جت پرینتر استفاده کنید اما اگر شما روی کاغذ یا لیبل تاریخ درج می‌کنید و تیراژ کار شما پایین است می‌توانید از دستگاه های تاریخ زن حرارتی استفاده کنید.
برای راحت تر شدن انتخاب شما تمامی دستگاه های تاریخ زن حرارتی و جت پرینتر ها در وبسایت آریا تجهیزات می‌باشد شما با مراجعه به وبسایت فروشگاه اینترنتی آریا تجهیزات می‌توانید تمامی مدل ها را مقایسه و بررسی کنید و به صورت آنلاین خرید انجام بدید.
کارشناسان ما نیز در آریا تجهیزات کنار شما هستند و به صورت رایگان به شما جهت انتخاب مناسب‌ترین دستگاه تاریخ زن و قیمت زن، مشاوره ارائه می‌دهند.
انتهای رپرتاژ آگهی