بازاریابی محصولات فرهنگی را جدی بگیرید/ راز موفقیت «باب اسفنجی»
مهر
|
فرهنگی و هنری، فرهنگی و هنری
|
پنجشنبه، 20 دی 1397 - 11:12
محمدمهدی ایزدخواه کارشناس مسایل فرهنگی در حوزه اقتصاد در کارگاه تجاریسازی محصولات رسانه ای و دیجیتال جشنواره «عمار» عنوان کرد که بازاریابی محصولات فرهنگی را جدی بگیرید.

خلاصه خبر
صنایع خلاق و صنایع فرهنگی تفاوتی با یکدیگر ندارد.
به عنوان مثال برند ردبول شخصیتی خلاق، نابغه، عاشق زندگی و غیر قابل پیش بینی با هویتی جسور است؛ این برند برای وارد کردن این هویت در ذهن مردم، اسپانسر ورزش هایی مانند اسکی و فرمول یک میشود.
وی مهمترین مدل درآمدی را مدل فروش محصولات جانبی دانست و گفت: در این مدل، انیمیشن و فیلم سود چندانی ندارد اما محصولات جانبی مانند لباس، عروسک و نوشت افزار باعث کسب درآمد میشود.
برای مثال «باب اسفنجی» سالانه ۸ میلیارد دلار محصولات جانبی به فروش میرساند.
ایزدخواه ادامه داد: اندازه بازار جهانی فروش محصولات جانبی، ۲۴۱ میلیارد است که بیشترین آن متعلق به شخصیت های سرگرمی و برند است.
به عنوان مثال برند ردبول شخصیتی خلاق، نابغه، عاشق زندگی و غیر قابل پیش بینی با هویتی جسور است؛ این برند برای وارد کردن این هویت در ذهن مردم، اسپانسر ورزش هایی مانند اسکی و فرمول یک میشود.
وی مهمترین مدل درآمدی را مدل فروش محصولات جانبی دانست و گفت: در این مدل، انیمیشن و فیلم سود چندانی ندارد اما محصولات جانبی مانند لباس، عروسک و نوشت افزار باعث کسب درآمد میشود.
برای مثال «باب اسفنجی» سالانه ۸ میلیارد دلار محصولات جانبی به فروش میرساند.
ایزدخواه ادامه داد: اندازه بازار جهانی فروش محصولات جانبی، ۲۴۱ میلیارد است که بیشترین آن متعلق به شخصیت های سرگرمی و برند است.