خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 بهمن 1401
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

به زودی با موتور جستجوی دانش‌بنیان دیپی بر‌می‌گردیم ...

بازاریابی محصولات فرهنگی را جدی بگیرید/ راز موفقیت «باب اسفنجی»

مهر | فرهنگی و هنری، فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 20 دی 1397 - 11:12
محمدمهدی ایزدخواه کارشناس مسایل فرهنگی در حوزه اقتصاد در کارگاه تجاری‌سازی محصولات رسانه ای و دیجیتال جشنواره «عمار» عنوان کرد که بازاریابی محصولات فرهنگی را جدی بگیرید.
هويت،جانبي،بازاريابي،ايزدخواه،محصولات،محصول،مخاطب،خلاق،فروش، ...

خلاصه خبر

صنایع خلاق و صنایع فرهنگی تفاوتی با یکدیگر ندارد.
به عنوان مثال برند ردبول شخصیتی خلاق، نابغه، عاشق زندگی و غیر قابل پیش بینی با هویتی جسور است؛ این برند برای وارد کردن این هویت در ذهن مردم، اسپانسر ورزش هایی مانند اسکی و فرمول یک می‌شود.
وی مهمترین مدل درآمدی را مدل فروش محصولات جانبی دانست و گفت: در این مدل، انیمیشن و فیلم سود چندانی ندارد اما محصولات جانبی مانند لباس، عروسک و نوشت افزار باعث کسب درآمد می‌شود.
برای مثال «باب اسفنجی» سالانه ۸ میلیارد دلار محصولات جانبی به فروش می‌رساند.
ایزدخواه ادامه داد: اندازه بازار جهانی فروش محصولات جانبی، ۲۴۱ میلیارد است که بیشترین آن متعلق به شخصیت های سرگرمی و برند است.