خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 20 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برند گردشگری کردستان به زودی رونمایی می‌شود

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 26 خرداد 1400 - 09:16
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای بررسی، تایید و رونمایی از برند و لگوی گردشگری استان خبر داد.
گردشگري،كردستان،استان،صنعت،توسعه،ناملموس،ملموس،مديركل،بازاره ...

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای بررسی، تایید و رونمایی از برند و لگوی گردشگری استان خبر داد.
یعقوب گویلیان امروز چهارشنبه(۲۶ خردادماه) در جلسه اتاق فکر گردشگری و میراث‌فرهنگی کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این اداره‌کل متولی گردشگری کردستان است در همین راستا برنامه‌ریزی اصولی به منظور توسعه پایدار این صنعت با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران در این حوزه را در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: با تشکیل این جلسه به دنبال ایجاد ساختاری مناسب بین تمامی اجزای صنعت گردشگری، استفاده از میراث ملموس و ناملموس و همچنین اسطوره‌های استان در راستای توسعه در سطح استان هستیم که امید است به نحو مطلوبی محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جلسە توانستیم علاوه بر بررسی ۲ طرح پژوهشی، مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، راه‌های معرفی اصولی آثار ملموس و ناملموس تاریخی استان نیز بررسی شد.
گویلیان با اشاره به وضعیت کنونی هتلداران، آژانس‌داران، راهنمایان و سایر بخش‌های گردشگری که دچار ضرر و زیان‌های زیادی بر اثر شیوع ویروس کرونا شده‌اند افزود: بازارهای گردشگری کردستان نیاز به توسعه دارد بر همین اساس درصدد برندسازی با استفاده از تمامی پتانسیل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ورود به بازارهای جدید هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با دعوت از اساتید دانشگاه، جوانان صاحب ایده و فعالان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی برای حرکت در مسیر درست و شکوفایی صنعت گردشگری و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کردستان اظهار کرد: به اشتراک‌ گذاشتن دانش و تجربیات استان‌های موفق در این بخش و همچنین استفاده از دانش افراد خلاق یکی دیگر از راه‌های توسعه صنعت گردشگری و حفظ و معرفی آثار ملموس و ناملموس استان است.
گویلیان برندسازی را در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی بە عنوان یک ابزار حائز اهمیت، برای حضور در بازارهای ملی و بین المللی برشمرد و گفت: امیدواریم با هم‌فکری و هم‌اندیشی بتوانیم برند گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان را در این اتاق‌فکر پس از تصویب و به زودی از آنها رونمایی شود.
وی با اشاره به ثبت جهانی سنندج بە عنوان شهر خلاق موسیقی و آماده شدن پرونده هورامان برای ثبت جهانی بە عنوان نقاط قوتی در بحث برندسازی استان، افزود: برندی که در این اتاق‌ فکر به تصویب برسد باید نشان دهنده نمادهای واقعی و قابل لمس کردستان در تمامی بخش‌ها باشد و با دوستداران، مشتریان و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و جاذبه های گردشگری استان همسو و ارتباط مناسبی با این بخش‌ها برقرار نماید و بیانگر تمامی ارزش‌های استان باشد.
انتهای پیام