روحانی عدالت آموزشی را از بین برد/ بیتوجهی به سند تحول و دستور ویژه برای اجرای 2030
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آقای روحانی با خصوصیسازی غیرمنطقی عدالت آموزشی را از بین برد، گفت: به سند تحول بعد از 10 سال بیتوجهی میشود ولی برای اجرای سند2030 دستور ویژه میدهند!

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آقای روحانی با خصوصیسازی غیرمنطقی عدالت آموزشی را از بین برد، گفت: به سند تحول بعد از 10 سال بیتوجهی میشود ولی برای اجرای سند2030 دستور ویژه میدهند!
حسین شمسیان معاون مطالبه و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران در گفتوگو با خبرنگار تشکلهای دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مسئله کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش وپرورش گفت: متاسفانه نیروی انسانی در آموزش و پرورش از وضع مطلوبی برخوردار نیست به گونهای که در امر کیفیت بخشی و کمیت بخشی به نیروی انسانی دچار کمبودهایی هستیم.
وی ادامه داد:عدم توجه به کمبودهای کمی و کیفی آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی در دولت سیزدهم، هم ضربات جدی به نظام آموزشی کشور وارد میکند و هم مسیر ما در تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش را دورتر و سخت تر میکند.
شمسیان یادآور شد: تا سال ۱۴۰۴ حدود ۵۸۰ هزار کمبود معلم در کشور خواهیم داشت و با برخی پارامترهای کیفیت افزایی این نیاز ما به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم میرسد با این وجود سوال این است که آیا ما هم اکنون ظرفیت پرورش این تعداد معلم را تا سال ۱۴۰۴ در اختیار داریم؟
این فعال دانشجویی تصریح کرد: حتمالا تا سال ۱۴۰۴ حدود دو سوم از نیروهای آموزش و پرورش دچار تغییر میشوند پس ما باید از این فرصت طلایی استفاده کرده و همزمان با این تغییر نسلی بتوانیم نسلی با انگیزه انقلابی تر وپرشور تر وکارامد تر وبا تغییر در تفکرات هم در بدنه آموزش و پرورش بتوانیم انقلابی عظیم شکل دهیم که منجر به تحول بنیادین شود و قطعا تحقق این مهم نیازمند توجه بیش از پیش به امر تربیت معلم در حوزه نظر و توجه به دانشگاه فرهنگیان در حوزه عمل با هدف جبران کمبود معلم است.
وی با اشاره به کمبود بوجه آموزش و پروش گفت: آقای فانی وزیر اسبق آموزش وپرورش آقای فانی اظهار داشت که در ۴۰ سال بعد از انقلاب هرساله ۲۵ تا ۳۰ درصد کمبود بودجه در آموزش و پرورش داشته ایم که دولت بخشی را تامین می کند و بخشی از آن به سال بعد منتقل میشود و مشکلات را مضاعف می کند.
ولی آیا این مشکل قابل حل نیست چرا برای کارهای عمرانی در کشور از بوجه آموزش و پروش کسر می شود.
شمسیان تصریح کرد: یکی از زیر نظام های سند تحول بحث بوجه است، مگرمی شود ادعای اجرای سند تحول را داشته باشیم ولی به زیر نظام او توجه نشود.
اگر به دنبال اجرای سندتحول هستیم اولین و مهمترین کار این است که این مشکل منابع مالی را حل و مشکلات معیشتی فرهنگیان را جهت ایجاد انگیزش برطرف کنیم.
معاون مطالبه و گفتمان سازی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران در ادامه با اشاره به اهمیت تحول آموزش پرورش گفت: درنگاهی گذرا بعد از سال 1390 که سند تحول تصویب شد قابل اجرا شد هنوز که هنوز است مقدمات آن در بدنه آموزش و پروش آماده نیست بلکه زیر نظام های این سند هفت سال بعد تصویب شد اما این طرف وقتی سند 2030 زمزمه آمدنش شد برای او کمسیون ویژه تشکیل دادند و از طرف رییس جمهور برای اجرای این سند دستور آمد.
وی در بخش دیگری افزود: دولت برای این که بتواند کسری بوجه و اداره مدارس رابه عهده بگیرد ایده بسیار عجیبی داده است، اینکه هر خانواده ای که پول دارد فرزندش میتواند درس بخواند!
آیا این شیوه اداره پادشاهان و افراد ظالم وستمگر نیست؟
خصوصی سازی آقای روحانی همین است!
دولت آقای روحانی با خصوصی سازی غیرمنطقی عملا عدالت آموزشی را از بین برد.
این فعال دانشجویی گفت: سوالی که مطرح است این است که چرا که خانواده هایی که جز دهک بالایی جامعه هستند باید در بهترین مدارس تحصیل کنند و خانواده های دهک پایین جامعه در بدترین مدارس و کم ترین امکانات باید درس بخوانند!
انتهای پیام/