خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پایان انتخابات پارلمانی الجزایر و آغاز شمارش آرا/ میزان مشارکت بیش از ۳۰٪ درصد اعلام شد

ایسنا | بین‌الملل | یکشنبه، 23 خرداد 1400 - 07:12
رئیس نهاد مستقل انتخابات الجزایر اواخر روز شنبه گفت که "میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی در این کشور ۳۰/۲۰ درصد بوده است.
انتخابات،الجزاير،مستقل،رئيس،ليست،تحريم،راي،كشور،بوتفليقه،اعت ...

رئیس نهاد مستقل انتخابات الجزایر اواخر روز شنبه گفت که "میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی در این کشور ۳۰/۲۰ درصد بوده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این نخستین انتخابات پارلمانی الجزایر پس از اعتراضات مردمی در فوریه ۲۰۱۹ علیه رژیم عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور سابق و هفتمین انتخابات در سه دهه گذشته است.
محمد شرفی، رئیس نهاد مستقل انتخابات الجزایر میزان مشارکت در این رای گیری را که از سوی مخالفان تحریم شده بود ۳۰ درصد برآورد کرد.
طبق اعلام رسانه‌های داخلی، مراکز اخذ رأی در سراسر الجزایر حدود ساعت هشت به وقت محلی بسته شدند و روند شمارش آرا آغاز شده است.
این انتخابات پس از انتخابات ریاست جمهوری دسامبر ۲۰۱۹ و همه پرسی اصلاح قانون اساسی در نوامبر سال ۲۰۲۰، سومین رای گیری تحت نظارت اداره مستقل انتخابات در الجزایر است و براساس سیستم جدید انتخاباتی این کشور برگزار شد.
در این انتخابات بیش از ۲۲۰۰۰ نامزد برای کسب ۴۰۷ کرسی در شورای ملی مردمی (اتاق اول پارلمان) رقابت می‌کنند.
نامزدهای مذکور ا به ۲،۲۸۸ لیست تعلق دارند که از این تعداد ۱۰۸۰ لیست احزاب و ۱،۲۰۸ لیست مستقل هستند در حالی که تعداد نامزدهای زن به ۵،۷۴۴ نفر رسیده است.
پیش از این عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر در پیامی به تحریم کنندگان انتخابات به ایجاد یک الجزایر جدید وعده داد.
وی قبلا نیز گفته بود که صندوق‌های رای عامل تعیین کننده در انتخابات هستند و دوران سهمیه بندی‌ها تمام شده است.
۴ حزب "جبهه نیروهای سوسیالیست" ، "تجمع برای فرهنگ و دموکراسی" ، "اتحادیه تغییر و پیشرفت" و حزب "کارگر" انتخابات روز گذشته الجزایر را تحریم کردند.
مقامات الجزایر امیدوارند، پس از اعتراضات 2019 که منجر به برکناری بوتفلیقه از قدرت شد، این انتخابات بتواند به آشفتگی سیاسی در این کشور پایان دهد.
انتهای پیام