خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مردم وحدت و همدلی خود را در روز انتخابات به نمایش بگذارند

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 22 خرداد 1400 - 14:43
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مردم موظف به رأی دادن به فرد اصلح برای اداره امور کشور هستند و در روز انتخابات وحدت و همدلی خود را در به نمایش می گذارند.
اهل،سنت،آخوند،اماني،مسلمين،مذاهب،خراسان،معروف،شمالي،دعوت،رعايت

‌به گزارش خبرنگار مهر، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع انتخابات از نگاه مذاهب با محوریت اهل سنت و نقش مذاهب در مشارکت حداکثری برگزار شد.
در این وبینار آخوند عبدالله امانی مدیر و استاد حوزه علمیه اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به بیان خداوند در قرآن کریم به «اهمیت و دعوت به تعاون و همکاری» اظهار داشت: جامعه زمانی به تکامل و تعالی خواهد رسید که به این دستور خدا عمل نماید.
وی تعاون و همکاری انسان‌ها در کارهای خیر را مهم و موجب سعادت و نشانه اهتمام انسان در باب امر به معروف و نهی از منکر و نشانه مسئولیت پذیری مسلمین دانست.
آخوند امانی با بیان یک روایت از نبی مکرم (ص) بیان داشت که پیامبر عظیم‌الشأن عموم مسلمین را به مبارزه با مفاسد اجتماعی دعوت کرده است و می‌فرماید مسلمین در مقابله با منکرات و مبارزه با مشکلات اجتماعی مسئولند.
در ادامه وی با برشمردن لزوم رعایت حق‌الناس به عنوان یک معروف همگان را به رعایت این حق دعوت نمود.
یکی دیگر از وظایف و معروف‌هایی که آخوند امانی به آن پرداخت بحث حقوق متقابلی‌ست که در اسلام به آن تصریح شده است که یکی از این حقوق، حق بین مردم و حاکم است.
وی با بیان اینکه مردم موظف به رأی دادن به فرد اصلح برای اداره امور کشور هستند، افزود: در مقابل نیز فرد منتخب به عنوان رئیس‌جمهور نیز موظف به ادای امانت و رعایت معروف نسبت به مردم می‌باشد.
لذا مردم باید برای انتخاب اصلح تتبع و جستجو نمایند.
استاد حوزه علمیه اهل سنت خراسان شمالی در پایان ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی همه خواهران و برادران مسلمان خود در این آزمون بزرگ، از همه اهل تسنن به خصوص اهل سنت خراسان شمالی و همه مردم ایران خواست جهت ادای وظیفه دینی و قانونی خود، در انتخابات شرکت کرده و وحدت و همدلی خود را به همگان نشان دهند.