خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جذب ۲ هزار طلبه در مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 22 خرداد 1400 - 13:00
مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه گفت: تاکنون بر اساس مجوزهای صادره قریب به ۵۰۰ نفر در سال گذشته و حدود ۱۵۰۰ نفر در سال جدید جذب مرکز تربیت مبلغ حوزه های علمیه شده اند.
تربيت،مركز،معلم،پرورش،آموزش،طلاب،علميه،فرهنگيان،مبلغ،دانشگاه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل عبداللهی مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و گفت: مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه بین چند نهاد حوزوی و در تعامل با شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان تأسیس شده که پس از یکسال فعالیت مجوز رسمی آن توسط هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان صادر و مورد تأیید وزرای مربوطه و دولت قرار گرفته است.
مدیر مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه با اشاره به استقبال خوب طلاب از فراخوان این مرکز گفت: طلاب فاضل دغدغه‌مند و علاقمند به کار تربیتی بصورت گسترده درخواست همکاری با این مرکز را داشتند که تاکنون بر اساس مجوزهای صادره قریب به ۵۰۰ نفر در سال گذشته و حدود ۱۵۰۰ نفر در سال جدید جذب شده‌اند؛ لکن با توسعه زیرساخت‌ها و ارائه مجوزهای قانونی بیشتر می‌توان از ظرفیت بیشتر طلاب در آموزش و پرورش استفاده کرد.
حجت الاسلام عبداللهی گفت: در خصوص تأمین هزینه‌های پشتیبانی از این طرح کلان، انتظار می‌رود با همکاری مجلس و همراهی دولت در سال جاری ردیف بودجه برای این مرکز تعیین شود و نیز همکاری لازم صورت بگیرد تا انشاالله این مجموعه که خواهد توانست برخی از دغدغه‌های سند تحول را برطرف کند مقاوم‌تر از گذشته فعالیت نماید.
مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه‌های علمیه با هدف جذب و تربیت نیروهای مستعد از بین داوطلبان حوزوی برادر و خواهر برای ورود به آموزش و پرورش، تربیت صاحب‌نظران و پژوهشگران متخصص حوزوی به منظور نظریه‌پردازی تربیت دینی و بهره‌گیری از ظرفیت تبلیغی- فرهنگی طلاب در عرصه آموزش و پرورش اسفندماه ۱۳۹۷ در هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان مطرح و به عنوان مرکز وابسته دانشگاه فرهنگیان مصوب شد.
دفتر مطالعات تعلیم و تربیت و مجله تربیت معلم طراز و مجله تخصصی تربیت متعالی از جمله فعالیت‌های تاسیسی در این مرکز به حساب می‌آید.