خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سمینارهای تخصصی آشنایی با بازار جهان اسلام برگزار می‌شود

مهر | دین و اندیشه | شنبه، 22 خرداد 1400 - 12:31
سمینار تخصصی که از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
عمان،اسلام،بازار،جهان،اقتصادي،كشور،تخصصي،معرفي،فعالان،سمينار ...

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، نخستین جلسه از سلسه سمینارهای تخصصی «آشنایی با بازار جهان اسلام» است که سازمان قرآنی دانشگاهیان در نظر دارد با توجه به رسالت خود در حوزه بین‌الملل، با برگزاری آن گام کوچکی در راستای توسعه تعاملات اقتصادی با بازار جهان اسلام بردارد.
این سازمان بر همین اساس برگزاری تعداد ۱۰ سمینار تخصصی با عنوان «سلسله سمینارهای تخصصی آشنایی با بازار جهان اسلام» با محوریت ۱۰ کشور مسلمان در سال ۱۴۰۰ را در دستور کار خود قرار داده است.
بر اساس این گزارش هدف از برگزاری این سلسله سمینارها؛ افزایش شناخت فعالان اقتصادی نسبت به بازار جهان اسلام و اقتصاد کشورهای اسلامی، آموزش نحوه تعامل اقتصادی هرچه بهتر با بازار جهان اسلام، کمک به شبکه‌سازی فعالان اقتصادی در کشور و اجتماع‌سازی در حوزه ایجاد تعامل اقتصادی پایدار با بازار جهان اسلام و کمک به شکل‌گیری همکاری‌های مشترک در میان فعالان اقتصادی در کشور به منظور تعامل با بازار جهان اسلام عنوان شده است.
همچنین کمک به استفاده از فرصت‌های اقتصادی و خلق ثروت برای کشور و ایجاد دغدغه در میان فعالان اقتصادی و نهادهای سیاستگذار به توجه بیشتر به بازار جهان اسلام و ایفای نقش پر رنگتر در این حوزه از دیگر اهداف برگزاری این سمینارهای تخصصی برشمرده می‌شود.
نخستین سمینار تخصصی «آشنایی با بازار جهان اسلام؛ عمان» در ۱۱ محور، به معرفی کشور عمان و راه‌های فعالیت‌های اقتصادی در این کشور می‌پردازد که این محورها عبارتند از:
- معرفی کلی کشور عمان
- معرفی تخصصی اقتصاد عمان
- ویژگی‌های فرهنگی مردم عمان و بایدها و نبایدهای تعامل تجاری با عمان
- چگونگی اخذ ویزا و سفر به عمان
- معرفی وب‌سایت‌ها و منابع اطلاعاتی به منظور کسب اطلاعات در خصوص اقتصاد عمان
- معرفی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک در حوزه تجارت با عمان
- معرفی اولویت‌های استراتژیک و نقشه راه عمان
- معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری عمان
- نحوه ثبت شرکت و امور مرتبط با مالکیت فکری و امور حقوقی در عمان
- بررسی نحوه همکاری‌های علمی، دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها
- صادرات مجدد از عمان
مزایای شرکت در این سمینار، مواردی چون: شبکه‌سازی و تبادل اطلاعات با سایر علاقه‌مندان به فعالیت بین‌المللی در بازار جهان اسلام، امکان ایجاد ارتباط با حامیان، سخنرانان و اساتید، ثبت اطلاعات شرکت‌کنندگان در کتاب فعالان اقتصادی بازار جهان اسلام و اخذ مدرک معتبر و قابل ترجمه جهاد دانشگاهی عنوان شده است.
نخستین سمینار تخصصی «آشنایی با بازار جهان اسلام؛ عمان» روز چهارشنبه، ۲ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ به صورت حضوری در محل مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، ضلع شرقی دانشگاه تهران، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک ۸۵، برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای پیش ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به لینک‌های زیر مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۱۰۲۳۹ تماس بگیرند.