خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیروی دریایی روسیه ناوشکن موشکی آمریکا در دریای سیاه را ردیابی می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | شنبه، 22 خرداد 1400 - 11:47
مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد نیروهای روسی در حال ردیابی ناوشکن موشکی آمریکایی که وارد دریای سیاه شده، هستند.
درياي،سياه،دريايي،ناوشكن،نظامي،روسيه،جنگي،نيروي،آمريكا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های ناوگان دریای سیاه این کشور در حال ردیابی ناوشکن نیروی دریایی آمریکایی هستند.
در بیانیه این مرکز آمده است: نیرو‌ها و توانایی‌های ناوگان دریای سیاه برای ردیابی ناوشکن موشک هدایت شده لابون «Laboon» متعلق به نیروی دریایی آمریکا که در ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ وارد دریای سیاه شد، در حال انجام است.
پیشتر گزارش شده بود که ناوشکن موشکی هدایت شونده لابون از کلاس آرلی برک نیروی دریایی آمریکا برای انجام اقدامات امنیتی دریایی از دریای مدیترانه به دریای سیاه وارد شده بود.
کشتی‌های جنگی این کلاس به موشک‌های کروز تاماهاک و هارپون مسلح هستند.
این ناوشکن در سال ۱۹۹۵ به بهره برداری رسید و مجهز به بالگرد مدل SH-۶۰ Sea Hawk است.
نیروی دریایی آمریکا مدعی شده است این ناوشکن به منظور رزمایش دریایی با متحدان ناتو به دریای سیاه عزیمت کرده است.
کشتی‌های جنگی آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون چندین بار وارد دریای سیاه شده اند.
هزاران نفر از نیرو‌های ناتو هفته‌های گذشته همراه با چندین کشتی جنگی و ده‌ها جنگنده در تمریناتی نظامی که از اقیانوس اطلس تا منطقه دریای سیاه گسترش یافته است، شرکت کردند.
متخصصان برجسته ناتو اصرار دارند که تمرینات نظامی صرفا برای نشان دادن قدرت نظامی خود به روسیه نیست، بلکه آن‌ها بر سراسر منطقه دریای سیاه تمرکز دارند، جایی که روسیه متهم به مسدود کردن ناوبری آزاد کشتی‌ها است.
در همین حال، رزمایش نظامی گسترده روسیه نیز در بخش میانی اقیانوس آرام با مشارکت ۲۰ کشتی جنگی و کشتی پشتیبانی و زیردریایی و ۲۰ جنگنده آغاز شده است.
ماه گذشته، هنگامی که روسیه و اوکراین نیرو‌های نظامی و تجهیزات خود را در شبه جزیره کریمه و مرز مشترک خود مستقر کردند، گمانه‌زنی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها بار دیگر افزایش یافت.
انتهای پیام/