خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بلینکن روز ملی روسیه را تبریک گفت

ایسنا | بین‌الملل | شنبه، 22 خرداد 1400 - 11:36
وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه مناسبت روز ملی روسیه در ۱۲ ژوئن را به شهروندان روسیه تبریک گفت.
روسيه،آمريكا،دولت،خارجه،روابط،وزير،ادامه

وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه مناسبت روز ملی روسیه در ۱۲ ژوئن را به شهروندان روسیه تبریک گفت.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: از طرف دولت ایالات متحده، به شهروندان روسیه روز ملی روسیه را تبریک میگویم.
این تعطیلی به مناسبت گام مهمی است که روسیه در ۱۲ ژوئن ۱۹۹۱ برداشت و به سمت اولین انتخابات آزاد، شفاف و منصفانه رفت و اعلامیه حاکمیت دولت روسیه را به تصویب رساند.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه خواست ایالات متحده را برای تعامل فعالانه با دولت روسیه "به منظور ارتقا روابط دوجانبه با ثبات تر و قابل پیش بینی" تأیید کرد.
بلینکن خاطرنشان کرد: به همین ترتیب، ما همچنان متعهدانه به حمایت از مردم روسیه ادامه میدهیم زیرا آنها همچنان آرزوهای خود را طبق اعلامیه حاکمیت دولت روسیه و تمایل آنها برای همکاری با جامعه بین‌المللی و همکاری صلح آمیز در مورد موضوعات مورد نگرانی جهانی ادامه می‌دهند.
نشست آمریکا – روسیه برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است و در بحبوحه تنش‌های روزافزون در روابط میان مسکو و واشنگتن و وخامت روابط انجام میشود.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با همتای روس خود در ژنو دیدار میکند.
انتهای پیام