خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سازمان ملل،اریتره را به اعمال "سیاست گرسنگی" در تیگرای متهم کرد

ایسنا | بین‌الملل | شنبه، 22 خرداد 1400 - 11:36
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیروهای اریتره را به استفاده از سلاح گرسنگی علیه ساکنان اقلیم تیگرای اتیوپی متهم کرد.
اتيوپي،گرسنگي،ملل،تن،سازمان،دولت،اريتره،ساكنان

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیروهای اریتره را به استفاده از سلاح گرسنگی علیه ساکنان اقلیم تیگرای اتیوپی متهم کرد.
به گزارش ایسنا، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت، نیروهای اریتره تلاش می‌کنند ساکنان تیگرای را گرسنه نگه دارند.
وی افزود، سربازان اریتره و نظامیان داخلی عامدانه مانع از امدادرسانی به بیش از یک میلیون تن در مناطق خارج از کنترل دولت شدند.
بدون شک غذا به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌شود.
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد، از ماه مارس دولت اتیوپی، سازمان ملل و آژانس های امدادرسانی مواد غذایی و سایر کمک ها را به حدود ۳.۳ میلیون ساکن تیگرای تحویل دادند اما لوکوک می گوید، بیشتر این کمک ها به مناطق تحت کنترل دولت اتیوپی می رود.
وی گفت، بسیاری در تیگرای از گرسنگی مردند اما نتوانست آماری ارائه دهد و افزود، عملا فاجعه ناگوار گرسنگی در سال های ۱۹۸۴- ۱۹۸۵ در اتیوپی را می بیند و اصلا عجیب نیست که این فاجعه دوباره تکرار شود.
طبق بررسی آژانس های وابسته به سازمان ملل و گروه های امدادرسان، بیش از ۳۵۰ هزار تن از ساکنان شش میلیونی تیگرای در گرسنگی به سر می برند و حدود دو میلیون تن در یک قدمی گرسنگی هستند.
اتیوپی این ارزیابی را رد کرد.
سازمان ملل اعلام کرد، گزارش هایی از مسوولان داخلی تیگرای دریافت کرده است مبنی بر اینکه بیش از ۱۵۰ هزار تن در اثر گرسنگی مردند.
دولت اتیوپی و جبهه مردمی آزادسازی تیگرای از ماه نوامبر با یکدیگر درگیر شدند که در اثر آن دهها تن کشته و بیش از دو میلیون تن آواره شدند.
انتهای پیام