خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 27 خرداد 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان کاوشگر عمیق (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):
رزولوشن صفحه شما برای نمایش نوار جستجو کم است!

ارائه برنامه‌های آموزشی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

ایسنا | سیاسی | جمعه، 21 خرداد 1400 - 20:53
نماینده‌های سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در برنامه‌ای با عنوان دولت تحول به ارائه برنامه ها و انتقادات نامزدها در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.
آموزش،پرورش،كنكور،نماينده،برنامه،سند،تحول،دانشگاه،مدارس،دانش ...

خلاصه خبر

نماینده‌های سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در برنامه‌ای با عنوان دولت تحول به ارائه برنامه ها و انتقادات نامزدها در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.
همتی فرد نماینده سیدابراهیم رئیسی ضمن انتقاد به سند تحول آموزش و پرورش گفت: ما در این سند اولویت بندی مناسب نداریم به طور مشخص هیچ شاخصی برای رسیدن به اهداف مشخص شده در سند تحول آموزش و پرورش وجود ندارد.
از طرف دیگر آموزش و پرورش با مدل بخشنامه ای اصلاح نمیشود ما باید ایده یا الگوی تحول داشته باشبم.
وی با بیان این ادعا که آموزش و پرورش باید فرا دستگاهی عمل کنند گفت: گزارش اخیری که وزیر آموزش و پرورش به مجلس فرستاد نشان داد اقدامات این وزارت خانه شاخص پذیر نیست و اصلا امکان داوری آن وجود ندارد.
در ادامه این برنامه ها نماینده های نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ به بحث کنکور پرداختند و مجتبی همتی فرد نماینده سیدابراهیم رئیسی مدعی شد فعالیت موسسات کنکوری و مدارس غیردولتی در غیاب ارزیابی صحیح آموزش و پرورش ممکن شده است.
متاسفانه آموزش و پرورش کنکور را به رسمیت می شناسد مدرک گرایی نمونه بارز این ماجراست.
مثلا موسسات کنکوری یا مدارس کنکوری به رتبه خود معلمان دقت می کنند.
اما معتقدیم که دانشگاه باید از این مدل تمرکز بر دانش و آزمون فکری خارج شود.
محتوای آزمون کنکور در بسیاری از رشته های آموزشی شبیه یکدیگر است آیا مثلا کسی که می خواهد صلاحیت ورود به یک دانشگاه خوب در رشته برق را کسب کنند نباید با کسی که می خواهد رشته علوم انسانی بخواند تفاوت کند؟بنابراین ما باید معیارهای صلاحیتها را بازبینی کنیم.
کنکور به معنی فعلی سنجش حفظیات است.
آیا می توان شرایطی را فراهم کرد که فردی پس اتمام دوره متوسطه دوم نیاز به آموزش عالی نداشته و به بازار کار وارد شود؟