خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۲۶ پروژه در ایلام تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 17 خرداد 1400 - 22:24
ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۱۲۶ پروژه در ایلام تا پایان دولت به بهره برداری می رسد ، گفت: میزان سرمایه گذاری برای تکمیل این پروژه ها، دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.
ايلام،استان،درصد،ميزان،نوذري،اربعين،مرز،حوزه،تومان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر روز دوشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به ایلام اظهار کرد: در استان ایلام از اول انقلاب تا الان بیش‌از هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز در استان ایلام سرمایه گذاری شده که از این میزان پنج میلیارد یورو در طی هشت سال اخیر اتفاق افتاد است.
وی یادآور شد: اختصاص ۶ درصد صادرات کشور به مرز مهران، دارا بودن هفت درصد مرز زمینی کشور، ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی از مزیت‌های ایلام برای قرار گرفتن در مدار توسعه است.
نوذری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در استان ایلام وجود دارد موضوع اربعین در استان ایلام است، بیش‌از ۶۲ درصد از زائرین اربعین حسینی از مرز مهران تردد می‌کنند.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه به‌طور متوسط در طول سال هشت میلیون نفر زائر از استان تردد می‌کنند، افزود: اعتبارات حوزه اربعین استان اندک و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و انتظار می‌رود که این میزان برای سال آینده به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
وی عنوان کرد: امیدواریم این مزیت‌ها با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر باعث شود ایلام با سرعت بیشتری در ریل توسعه پایدار قرار بگیرد.
استاندار ایلام با بیان اینکه ۱۲۶ پروژه تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد که ۸۱ پروژه عمرانی و ۴۵ طرح نیز در حوزه عمران شهری است، ابراز کرد: میزان سرمایه گذاری برای تکمیل این پروژه‌ها دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.
وی به در پیش بودن انتخابات خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طی ۳۰ انتخابات گذشته در کشور میزان مشارکت ایلامیان همواره بیش از ۷۳ درصد بوده است.
نوذری یادآور شد: امیدواریم در ۲۸ خردادماه شاهد حضور پرشور مردم استان با رعایت ۲ اصل امنیت و سلامت باشیم.