خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پورشه 2022 911 GT3 PDK یکی از قدرتمندترین خودروهای دنیا

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 16 خرداد 1400 - 15:41
نسخه GT۳ پورشه ۹۱۱ از زمان معرفی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، همیشه یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه‌های ۹۱۱ در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است.
پورشه،سرعته،نسخه،سيستم،اتوماتيك،تعليق،الهام،دستي،مركزي،ارائه ...

معرفی خودرو؛
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه ۹۱۱ GT۳ با موتور تنفس طبیعی و اجزای الهام گرفته از اتومبیل‌های مسابقه‌ای، بهینه شده است.
پورشه با سیستم تعلیق جلوی کنترل و یک بال عقب غیرمعمول که به جای پایین در قسمت فوقانی نصب شده ، ۹۱۱ را بهبود بخشیده است.
نسخه GT۳ پورشه ۹۱۱ از زمان معرفی در سال ۱۹۹۹ تاکنون، همیشه یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین نسخه‌های ۹۱۱ در تاریخچه این خودرو به شمار رفته است.
GT۳ همچنین تنها ۹۱۱ است که توربوشارژ نمی‌شود و صدا‌های هیولایی ۵۰۲ اسب بخاری ۴.۰ لیتری آن دارای شرایط الهام بخشی است.
این قدرت توسط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته تله پاتیک PDK یا جعبه دنده شش سرعته دستی منتقل می شود.
به لطف نصب بی نظیر سیستم تعلیق ۲۰۲۲، ۹۱۱ GT۳ دارای یک سواری فوق العاده انعطاف پذیر، البته محکم و فرمان باورنکردنی است که تنها برخی از دلایل نشاط آور بودن آن در رانندگی است.
همانند نسل گذشته، پورشه در نهایت سه نسخه کمی متفاوت از GT۳ را ارائه می‌دهد.
گفته شد در ۹۱۱ GT۳ یک پیشرانه ۴.۰ لیتری تنفس طبیعی وجود دارد که ۵۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
این موتور اساساً با پیشرانه ۹۱۱ اسپیدستر آزمایش شده قبلی که به ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد، یکسان است.
گفتیم GT۳ جدید هم هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (با نام خانوادگی PDK) و هم دستی شش سرعته را ارائه می‌دهد، نمونه مجهز PDK که از آن استفاده شده، به خوبی خود را به نمایش گذاشت.
قابل توجه‌ترین ارتقا عملکرد در GT۳، سیستم تعلیق جلوی کنترل آن است که از نسخه اتومبیلرانی الهام گرفته شده و اولین نمونه برای تولید ۹۱۱ است.
سیستم سرگرمی موجود در ۹۱۱ معمولی به نسخه GT۳ راه پیدا می‌کند.
این بدان معناست که یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۹ اینچی در مرکز داشبورد ساکن است و با برخی کنترل‌های فیزیکی روی فرمان و همچنین کنسول مرکزی تکمیل می‌شود.
از ویژگی‌های اتصال پورشه می‌توان به Apple CarPlay بی سیم و نقطه اتصال Wi-Fi اشاره کرد.
همچنین گزینه‌ای برای ارتقا به استریو Bose وجود دارد.
فضای داخلی GT۳ با طراحی تمیز و چیدمان ساده‌ای که ادای احترام به تکرار گذشته اتومبیل اسپرت فوق العاده پورشه را می‌دهد، شباهت زیادی به بقیه محصولات ۹۱۱ دارد.
با این وجود، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های منحصر به فرد در سراسر کابین وجود دارد.
پشت آمپری GT۳ هنوز دارای یک دور سنج آنالوگ برجسته است که در کنار نمایشگر‌های دیجیتال قرار دارد، اما حالت GT خاصی دارد که تمام اطلاعات مهم را مستقیماً روی نمایشگر‌های اطراف تاچ مرکزی قرار می‌دهد.
مدل‌های دارای جعبه دنده اتوماتیک همچنین یک دسته از شیفت دستی که جایگزین شیفت کنسول میانی مرکزی هستند را دارد.
پورشه همچنین بیش از یک سبک از صندلی‌های جلو را ارائه می‌دهد.
انتهای پیام/