خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشعل: مقاومت قادر است کاری کند که ارتش‌ها از آن عاجز بوده‌اند

ایسنا | برگزیده، بین‌الملل | یکشنبه، 16 خرداد 1400 - 15:41
رئیس جنبش حماس در خارج فلسطین اظهاراتی را درمورد تصمیم مقاومت در نوار غزه برای یاری قدس و پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدهای آن برای کوچاندن ساکنان قدس و تلاش برای برگزاری یک راهپیمایی گسترده جهت یورش به مسجد الاقصی در ماه گذشته مطرح کرد.
قدس،مقاومت،نبرد،مشعل،اشغالگر،غزه،فلسطين،رژيم،تصميم،جنگ،تاثير ...

رئیس جنبش حماس در خارج فلسطین اظهاراتی را درمورد تصمیم مقاومت در نوار غزه برای یاری قدس و پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تهدیدهای آن برای کوچاندن ساکنان قدس و تلاش برای برگزاری یک راهپیمایی گسترده جهت یورش به مسجد الاقصی در ماه گذشته مطرح کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، خالد مشعل، رئیس حماس در خارج فلسطین در جلسه‌ای در برنامه کلاب هاوس اعلام کرد: ساکنان داخل اراضی اشغالی بزرگترین پشتیبان مردم ما در قدس بودند.
رژیم اشغالگر گمان می‌کرد که جنگ در قدس پایان یافته است، اما نمی‌دانست که عزم بیشتری را به امت می‌دهد.
وی ادامه داد: از نظر فلسطینی‌ها، هر مساله‌ای که در عرصه سیاسی، ملی یا دینی مربوط به قدس باشد، به منزله بازی با آتش است، به همین دلیل باید در مقابل اقدامات اسرائیل، پایداری کرد و با تمام توان با آن برخورد نمود.
مشعل خاطرنشان کرد: مساله‌ای که نبرد قدس را دوچندان شدت بخشید، این بود که رژیم اشغالگر فلسطینی‌ها را در دهه آخر رمضان تحریک کرد.
باید اختلافات دااخلی پشت سر گذاشته شود و به یاد داشت که دشمن، مشترک است و هدف ملی، یک چیز است.
وی ادامه داد: رهبری مقاومت و در رأس آن، گردان‌های قسام تصمیم گرفتند که حرف خود را در مقابل تمایل اشغالگر جهت تعیین تکلیف نبرد قدس بزنند و اصول جدید درگیری‌ را ایجاد کنند.
اشغالگر جنگ در غزه را با بالاترین سقف آغاز کرد، چراکه برج‌ها را منهدم نمود و این نقطه‌ای بود که جنگ ۲۰۱۴ در آن پایان یافته بود، از اینجا نبرد از لحظات نخست خود به صورت شدید آغاز شد و کانون درگیری‌ها در قدس و غزه به داخل اراضی اشغالی و کرانه باختری و محافل عربی و بین المللی انتقال یافت.
مشعل گفت: نبرد قدس، خلاقیت‌های مقاومت را نشان داد.
با وجود خلل در توازن قدرت‌ها، اما در هر مرحله مقاومت قوی‌تر می‌شود.
حجم تاثیرگذاری بر اسرائیل بسیار گسترده بود و اقتدار آن در مقابل جهانیان زیر سوال رفت.
وی در مورد شرایط بعد از نبرد نیز عنوان داشت: مقاومت می‌تواند خود را گسترش و توسعه دهد و بر روی آن حساب باز شود.
نقش فلسطین در معادله در حال گسترش است و مقاومت می‌تواند کاری کند که ارتش‌ها از آن عاجز بوده‌اند.
مشعل نسبت به نگرانی‌ها از تاثیرگذاری حامیان بر تصمیم مقاومت گفت: تصمیم‌گیری‌های ما مستقل است و ما به هیچ کس بهائی نمی‌پردازیم.
منفعت متقابلی میان مقاومت و حامیانش وجود دارد.
انتهای پیام