خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور پرشور در انتخابات و رعایت اخلاق انتخاباتی مورد تأکید باشد

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 14 خرداد 1400 - 21:12
گروه استان‌ها_ استاندار قم گفت: آنچه در این مرحله نیاز داریم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، هیئت‌های نظارت به کاندیداهای شهر و روستا تأکید کرده‌اند اخلاق انتخاباتی و مقررات قانون انتخابات را در برنامه‌های تبلیغی رعایت کنند.
قم،نظام،امام،جمهوري،اسلامي،سرمست،انتخاباتي،ره،پيروزي،انتخابا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم ، بهرام سرمست ظهر امروز در ویژه‌برنامه ارتحال امام خمینی(ره) که در بیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در قم برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره) توانست بلافاصله بعد از پیروزی بنیان نظامی را نهادینه کند که در آن جمهوریت و اسلامیت، دو بال مکمل نظام بوده و هر دو دارای اصالت به لحاظ شکلی و محتوایی هستند.
وی افزود: این مکان سرشار از خاطره‌هاست؛ نهضت امام(ره) از 15 خرداد 42 در قم آغاز شد و در سراسر کشور تجلی یافت و در کل جهان این پیام منتشر شد.
استاندار قم بیان کرد: بامطالعه تاریخ می‌بینیم برای نسل جدید چقدر سخت است که بدانند چگونه یک رهبر بتواند بدون سلاح و ارتش، با حکومت در قلب‌ها، میلیون‌ها انسان را با یک اشاره در مقابل رژیم استبدادی و قدرت‌های جهانی بسیج کند و به صحنه بیاورد.
سرمست عنوان کرد: امام خمینی در همان ابتدای پیروزی درعین‌حال که هیجانات مردمی بی‌نهایت بود این شور و هیجان را تبدیل به شعور و آگاهی و اراده کرد و در همان ابتدا همه‌پرسی برگزار می‌کنند و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی،اتکا به آرای عمومی داشتند و آن اسلامیت و ارزش‌های اسلام ناب را به مردم معرفی می‌‎کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سایه چنین رهبری، بنیان نظام و انقلابی نهاده می‌شود که در قرن بیستم اساساً از منظر بسیاری از تحلیل گران و ناظرین بسیار ناشناخته و درعین‌حال جای تأمل دارد، یعنی بر اساس این مدل‌ها و تئوری‌هایی که ناظرین سیاسی داشتند بسیار سؤال بود که چگونه می‌شود در جامعه‌ای با این مختصات یک شرایط انقلابی را هدایت و رهبری کرد و به پیروزی رساند.
استاندار قم تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری انتخابات نیز ارکان نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران مشخص است و یک هیات اجرایی داریم که چهارچوب مشخصی در وظایف و اختیاراتش دارد، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان نیز وجود دارند.
وی تصریح کرد: اما آنچه در این مرحله نیاز داریم مشارکت حداکثری مردم و رقابت بین کاندیدهایی که به تائید شورای نگهبان رسیده‌اند می‌باشد و هیئت‌های نظارت به کاندیداهای شهر و روستا تأکید کرده‌اند اخلاق انتخاباتی و مقررات قانون انتخابات را در برنامه‌های تبلیغی رعایت کنند
سرمست عنوان کرد: در طول چندین انتخاباتی که در سنوات قبل برگزارشده ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه همه کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند از همان پشتوانه مردمی و میزان اقبال و مشارکت مردم برخوردار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در مواجهه با دشمنان خارجی و اختلافات و شکاف‌های داخلی جامعه این انتخابات یک کارکرد انسجام‌بخشی و وحدت‌آفرینی دارد و شورونشاط برای جامعه و درعین‌حال شکل مسالمت‌آمیز انتقال قدرت و تغییر و تحول و پویایی برنامه‌ها را رقم می‌زند.
انتهای پیام/452/ ت