خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش بستری های کرونایی در شهرضا/۸۵۹۲ نفر واکسینه شدند

مهر | استان‌ها | چهارشنبه، 12 خرداد 1400 - 19:06
شهرضا _ رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: از هفته گذشته بار دیگر میزان بستری های کرونایی در شهرضا رو به افزایش رفته است.
شهرضا،نفر،درصد،واكسن،بالاي،بيماري،تزريق،مثبت،مركز

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه کمایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای شهرضا با توجه به وضعیت موجود بیماری در شهرستان، اظهار داشت: نسبت به یک ماه پیش مثبت بستری بیمارستانی و مثبت تست‌های سرپایی در شهرضا کاهش پیدا کرده است اما از یک هفته گذشته مثبت بستری‌های ما دوباره رو به افزایش است‌.
وی با اشاره به اینکه نسبت به دو هفته پیش شیب صعودی پیدا کردیم، افزود: امروز تعداد بستری بیمارستانی در شهرضا به ۱۶ نفر رسیده و مثبت تست‌های سرپایی هم حدود ۸۰ درصد است که این افراد بیشتر با علائم گوارشی به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کنند.
۸۵۹۲ نفر در شهرضا علیه بیماری کرونا واکسینه شدند
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرضا از واکسیناسیون تعداد هشت هزار و ۵۹۲ نفر تاکنون در شهرضا خبر داد و گفت: سنین بالای ۸۰ سال ۷۴ درصد، بالای ۷۰ سال ۶۱ درصد، بالای ۶۰ سال که دارای بیماری‌های خاص بودند ۵۵ درصد، سالمندان بهزیستی ۱۰۰ درصد، مددجویان توانبخشی ۹۰ درصد، جانبازان ۱۰۰ درصد، افراد سرطانی تعداد ۱۷۰ نفر و پیوندی‌ها تعداد ۶۰ نفر در شهرضا واکسینه شدند.
وی تصریح کرد: از این تعدادی حدود ۱۲۰ نفر عوارضی مانند درد مفاصل، قرمزی و درد محل تزریق، خستگی و بدن درد بوده داشتند اما تاکنون موارد خاص سختی از عوارض واکسن گزارش نشده است.
کمایی بیان داشت: تزریق واکسن روستایی و عشایری افراد سنین بالای ۶۰ سال در حال انجام است و به زودی به پوشش ۱۰۰ درصدی این افراد هم خواهیم رسید.
وی گفت: در حال حاضر مرکز واکسیناسیون فعال ما در مرکز تجمع سالن ورزشی سروستان است که در این سالن می‌توانیم روزانه برای بالای هزار نفر تزریق واکسن انجام دهیم.
هیچکدام از شایعات سندیت علمی ندارد
رئیس مرکز بهداشت شهرضا در خصوص شایعاتی که از عوارض واکسن در فضای مجازی پخش شده است، بیان داشت: هیچکدام از اینها سندیت علمی ندارد و شهروندان از تزریق واکسن نگرانی نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ مورد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان شناسایی شده است، گفت: علت ابتلاء به این بیماری عدم واکسیناسیون بوده که سرخک مسری ترین بیماری واگیردار است، که هر فرد می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند و تنها راه پیشگیری از آن واکسن است.