راهنمای خرید بهترین نرم افزار سی آر ام (15 روز رایگان)
به کارگیری نرم افزار CRM از اواسط 1990 شروع شد، اما در دههی گذشته استفاده از آن به طور محسوس افزایش یافته است...

به کارگیری نرم افزار CRM از اواسط 1990 شروع شد، اما در دههی گذشته استفاده از آن به طور محسوس افزایش یافته است، آمارها نشان میدهد که بازار این نرم افزار تا سال 2025 به 80 میلیارد دلار هم میرسد.
CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، فرایند تبدیل کاربر به مشتری را برای یک کسب و کار از صفر تا صد انجام می دهد، اما این کل ماجرا نیست.
صاحبان مشاغل بدون یک نرم افزار سی آر ام، تنها با صرف هزینه و اتلاف وقت و انرژی بسیار میتوانند در جریان روند کارها قرار بگیرند.
با اینکه در سودمندی این ابزار شکی نیست، اما انتخاب یک نرم افزار سی آر ام مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.
خرید نرم افزار سی آر ام، مانند انتخاب یک کالا از قفسهی فروشگاه نیست که در صورت راضی نبودن آن را پس دهید.
این پروسه به زمان و تحقیق بسیار نیازمند است.
خرید سی آر ام اشتباه نه تنها انرژی و زمان بلکه سرمایهی شما را نیز هدر میدهد.
در این مقاله میتوانید با مزایای سی آر ام و نکاتی برای خرید CRM مناسب آشنا شوید.
چرا خرید نرم افزار سی آر ام برای یک کسب و کار حیاتی است؟
شاید بهتر باشد به چندین سال قبل برگردیم در آن زمان چه کسی فکر میکرد گوشیهای همراه به جزء جدایی ناپذیر زندگیهایمان تبدیل شود.
استفاده از نرم افزار سی آر ام در یک کسب و کار درست مانند استفاده از گوشیهای هوشمند است و به مرور به یک ابزار جدایی ناپذیر از کسب و کار تبدیل خواهد شد.
اغراق نمیکنیم کافیست به آمارها اعتماد کنید.
امروزه در دنیا بیش از 90% کسب و کارهایی که بیشتر از 11 کارمند دارند، از نرم افزار تخصصی CRM استفاده میکنند و پیشبینی میشود این رشد همچنان ادامه یابد.
همانطور که تجربه نشان داده است ایران در استفاده از تکنولوژی فاصلهی چندانی با کشورهای خارجی ندارد.
برای مثال اسنپ و تپسی به فاصلهی اندکی از راه اندازی اوبر در ایران ایجاد شدند یا میتوان دی جی کالا را با سیستم خرید اینترنتی آمازون مقایسه کرد.
به صورت خلاصه این ابزار دیر یا زود به یک ضرورت برای کسب و کارها تبدیل میشود بنابراین هرکس که زودتر استفاده از آن را شروع کرده و این تغییرات را ایجاد کند برنده است.
نرم افزار سی آر ام چطور معجزه می کند؟
چه نرم افزار شما ابری باشد چه از نوع نصب کردنی، مهمترین عملکرد آن مدیریت تماسها در مقیاس وسیع است.
در یک نرم افزار سی آر ام تمام دادههای مشتریان شما از هر نوع تماس ذخیره خواهد شد.
بسیاری از شرکتهای کوچک برای پیگیری مشتریانشان هنوز از برگههای یادداشت چسبی، سررسیدهای قدیمی و یا فرمهای اکسل استفاده میکنند.
در برخی مشاغل که مشتریان محدودی دارند، این روشها هنوز بازدهی دارد، اما زمانی که تعداد مشتریان افزایش یابد، این ابزار کارایی خود را از دست میدهند.
در این زمان استفاده از یک نرم افزار سی آر ام میتواند راهگشا باشد.
در اینجا نگاهی کوتاه به امکانات فرمهای اکسل و سی آرام میاندازیم.
اطلاعاتی که با استفاده از اکسل خواهید داشت اطلاعاتی که با استفاده از سی آر ام خواهید داشت نام اولویت بندی مشتریان بالقوه ایمیل اندازهی شرکت شماره تماس تاریخچهی تماسها نشانی جزئیات مربوط به مشتریان نوع مشتری دید کلی از مراحل خرید مشتری تاریخ خرید گزارشات دقیق
یک سی آر ام CRM خوب به شما کمک میکند تا دید مناسبی از پیگیریهای انجام شده، در حال انجام و برنامه ریزی شده داشته باشید، همچنین میتوانید اشخاصی که در هر شغل تصمیم گیرنده هستند به یادداشتهای خود اضافه کنید.
به طور کلی با استفاده از سی آر ام شما میتوانید یک استراتژی معنادار با تکیه بر دادههای قوی داشته باشید.
هر اندازه دادههای بیشتری به نرم افزار سی آر ام بدهید، گزارشات و نتایج معنادارتری خواهید داشت.
مهمترین مزایای نرم افزار سی آر ام
در یک سازمان، همهی افراد شرکت از فروشندگان گرفته تا تیمهای بازاریابی و پشتیبانی و هر کسی که از نرم افزار CRM استفاده کند، میتواند از مزایای آن بهرهمند شود.
نرم افزار CRM یک دید کامل در مورد فروش، بازاریابی و حتی پشتیبانی از هر مشتری ارائه میدهد.
این ویژگی به خصوص برای کسب و کارهای کوچک که با محدودیت نیرو روبه رو هستند و تعداد کمی کارمند باید حجم انبوهی از کارها را پیش ببرند مناسب است.
در اینجا شما با بخشی از مهمترین مزایای نرم افزار CRM آشنا خواهید شد.
1-نظم و سازماندهی
شاید بزرگترین مزیت یک نرم افزار سی آر ام سازماندهی فعالیتها باشد.
در یک نرم افزار سی آرام بعد از اولین تماس مشتری، فعالیت پیگیری برنامهریزی شده و در صورت انجام گرفتن، وارد مرحلهی بعدی میشود.
تمامی این مراحل تا نهایی شدن معامله پیش چشم شما خواهد بود.
این نظم و سازماندهی خود به افزایش رضایت مشتریان کمک میکند، زیرا پس از مدتی آنها متوجه بهبود کیفیت خدمات و توجه دقیقتر فروشندگان خواهند شد.
2-فرصتهای فروش بیشتر
هیچ کس نمیخواهد با تعداد ثابتی از فروش متوقف شود.
یک نرم افزار سی آر ام CRM با امکاناتی که به شما میدهد، میتواند موجب افزایش مشتریانتان شود.
گاهی اوقات سازمانها با استفاده از سی آر ام و تمرکز روی شناخت مشتریان فعلی، الگوی خرید آنها را ردیابی کرده و به بینشی جدید از موضوعات و روند کارها میرسند.
این نوع اطلاعات میتواند به توسعهی برنامهها و استراتژیهای هدفمند به منظور فروش بیشتر کمک کند.
2-شخصی سازی ارتباطات
امکانات مختلف نرم افزار سی آر ام به شما کمک میکند، یک ارتباط شخصیسازی شده و موثر با مشتریانتان برقرار کنید.
طبق مطالعات انجام شده 86% از مشتریان میگویند شخصیسازی ارتباط در تصمیم خرید آنها نقش داشته است.
پایگاه دادههای شما در سی آر ام میتواند منبع خوبی برای به دست آوردن اطلاعات خاص یک مشتری برای ایجاد چنین ارتباطی باشد.
3-دسته بندی مشتریان و افزایش فروش مجدد
یکی از مهمترین امکانات نرم افزار سی آر ام امکان دستهبندی مشتریان است.
گروهبندی مشتریان در فروش و بازاریابی از اهمیت بسیاری برخوردار است و به شما کمک میکند تا فروش هدفمندتری داشته باشید.
این دستهبندیها همچنین میزان حفظ و نگه داشت مشتری و فروش مجدد را نیز افزایش میدهد.
4- گزارشات
گزارشات سی آر ام به خوبی دادههای خام را به اطلاعات معنادار تبدیل میکند.
شما از طریق این گزارشات میتوانید میزان فروش خود را در ماههای مختلف به وضوح مشاهده کنید.
همچنین از طریق این گزارشات عملکرد کارکنان تیم فروش به آسانی قابل ارزیابی است.
در واقع این گزارشات مانند یک نقشه، تصوری کلی از وضعیت هر کسب و کار ارائه میدهد.
5-شناسایی بهترین روشهای تبلیغات
نرم افزار سی آر ام به شما کمک میکند از اطلاعات مخاطبین فعلی استفاده کرده، کمپینها و تبلیغات موثرتری طراحی کنید.
همچنین در نرم افزار سی آر ام دیدار، با وارد کردن شیوههای آشنایی مشتریان و گزارشات این بخش، تیم بازاریابی شما به راحتی میتواند بهترین کانالهای تبلیغاتی را شناسایی کرده و هزینهها را به صورت چشمگیری کاهش دهد.
6 گام برای خرید یک سی آر ام مناسب
گام اول: هدف شما از خرید CRM چیست؟
هدف دقیق خود را از خرید این نرم افزار مشخص کنید، با مشخص شدن هدف در هر خرید، شما میتوانید انتخاب هوشمندانهتری داشته باشید.
آیا شما به دنبال بهبود ارتباطات خود با مشتریان هستید؟
آیا به افزایش فروش فکر میکنید؟
شاید هدف شما داشتن یک بانک داده از مشتریان، سرنخها و جزئیات معاملات باشد.
در این مرحله بسیار مهم است که اهداف و نیازهای خود را لیست کرده، چند بار این اهداف و نیازمندیها را مرور کنید، در هر ردیف از این لیست این سوال را از خودتان بپرسید؟
این واقعا هدف من است و آیا این یک نیاز واقعی برای کسب و کار من است؟
آیا میتوانم حذفش کنم؟
گام دوم:کدام نوع CRM مناسب شماست؟
ابری یا نصبی؟
نرم افزارهای سی آر ام به دو نوع ابری و نصبی تقسیم میشوند.
تا پیش از این، نرم افزارهای نصبی بسیار محبوب بودند و بیشتر مورد استفاده قرار میگرفتند اما با تحولات اخیر در دنیای تکنولوژی، استفاده از نرم افزارهای ابری با رشد چشمگیری مواجه شد.
لازم است قبل از خرید سی آر ام از مزایای هر دو نوع مطلع شوید و با آگاهی در مورد انتخاب آن تصمیمگیری کنید.
گام سوم: چه امکاناتی از CRM مورد نیاز شماست؟
اجرای ناموفق CRM در بسیاری از کسب و کارها به این دلیل است که آنها در ابتدا جذب امکانات زیاد نرم افزارهای CRM شده و فراموش میکنند که شرکت آنها ممکن است به هیچ کدام از این امکانات زیاد و فوقالعاده نیاز نداشته باشد.
مهمترین مساله در اجرای CRM داشتن امکاناتی است که دقیقا مناسب شیوهی فروش و بازاریابی شرکت شما باشد.
گام چهارم: کدام نرم افزار ساده تر است؟
طبق مطالعات انجام شده مهمترین ویژگی برای یک نرم افزار سی آر ام سادگی آن است.
فراموش نکنید که این نرم افزار قرار است در شلوغترین بخش سازمان شما یعنی فروش به کار رود بنابراین اگر ساده نباشد قابلیت استفاده نخواهد داشت و کارآیی خود را از دست میدهد.
نرم افزار سی آر ام دیدار در حال حاضر یکی از ساده ترین و در عین حال کارآمدترین نرم افزارهای سی آر ام است.
گام پنجم: حتما از نسخه رایگان استفاده کنید
برای انتخاب یک سی آر ام به هیچ عنوان عجله نکنید.
باید بگوییم تا از این نرم افزار استفاده نکنید نمیتوانید به مزایا و معایب آن پی ببرید.
خوشبختانه اکثر سی آر ام های ابری یک دورهی رایگان آزمایشی 15 تا 30 روزه به شما ارائه میدهند.
از این فرصت برای تست واقعی نرم افزار استفاده کرده و دادههای خود را تا حدودی وارد سیستم کنید تا به این ترتیب با نحوهی کار آن به خوبی آشنا شوید.
گام ششم : پشتیبانی را فراموش نکنید
در ابتدای کار با نرم افزار سی آر ام ممکن است شما سوالات بسیاری داشته باشید و یا ممکن است در حین کار با نرم افزار با مشکلاتی روبه رو شوید، بنابراین سی آر ام هایی را انتخاب کنید که پشتیبانی بهتری از شما انجام میدهند.
یکی از مزیتهای اصلی نرم افزار CRM دیدار، پشتیبانی و آموزش با کیفیت و پاسخگویی به سوالات مختلف کاربران آن است.
چطور میتوان استفاده از سی آر ام را شروع کرد؟
برای استفاده از CRM هیچ نگرانی و دلهرهای نداشته باشید.
استفاده و راهاندازی آن بسیار سادهتر از چیزی است که فکر میکنید.
در اولین قدم اطلاعات خود را جمع آوری کنید.
وارد کردن این اطلاعات اصلا سخت نیست، البته تیم پشتیبانی نرم افزار سی آر ام دیدار این کار را برای بار اول به صورت رایگان برای شما انجام داده و قدم به قدم شما را راهنمایی میکند.
در مرحلهی بعد کافیست یک فرآیند فروش برای خود بر روی سیستم ایجاد کنید این فرآیند میتواند دقیقا مشابه مراحلی باشد که در فروش سنتی شما انجام میگرفت.
برخی از شرکتهای سی آر ام حتی برای ایجاد فرآیند فروش مناسب به شما مشاوره میدهند.
مرحلهی بعد آماده سازی و آموزش کارکنان شماست.
پذیرش تغییر برای اغلب افراد سخت است، اما اگر شما در تصمیم خود جدی باشید و با کارکنان خود نیز همراهی کنید میتوانید آنها را برای این تغییر مجاب کنید.
تیمهای پشتیبانی و آموزش نرم افزارهای سی آر ام در این بخش کاملا در کنار شما هستند.
سخن آخر
در پایان باید گفت دنیای فروش روز به روز در حال تغییر و تحول است و در این بین برد با کسانی است که با نیازهای و انتظارات مشتریان همسو شده و از تمام امکانات و ابزار موجود بهره ببرند.
با این تعاریف نرم افزار سی آر ام CRM نه یک انتخاب بلکه ضرورت دنیای فروش نوین است.
پیشنهاد ما به شما خرید نرم افزار سی آر ام دیدار است.
این نرم افزار علاوه بر اینکه تمام امکانات لازم برای پیگیری مشتری را به شما میدهد، این امکان را به شما می دهد تا به مدت 15 روز از تمام قابلیتهای CRM استفاده کنید.
"این مطلب تبلیغاتی است"
انتهای پیام/