خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سنجش ۱۹ هزار نوآموز در ۱۵ پایگاه در خراسان شمالی از ۳۱ خرداد

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 10 خرداد 1400 - 17:55
دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی گفت: سنجش ۱۹ هزار نوآموز در ۱۴ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی در استان از ۳۱ خردادماه آغاز می شود.
سنجش،پايگاه،متقيان،نوآموزان،سلامت،اجرايي،خانواده،حضور،پايگاه ...

ایسنا/خراسان شمالی دبیر اجرایی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی گفت: سنجش ۱۹ هزار نوآموز در ۱۴ پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی در استان از ۳۱ خردادماه آغاز می شود.
علی متقیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نوبت گیری مدارس در سامانه سنجش از 15 خرداد ماه آغاز می شود و خانواده ها می توانند از مدارس محل ثبت نام، زمان و مکان حضور در پایگاه سنجش را دریافت کنند.
وی تعداد عوامل اجرایی پایگاه اولیه و تخصصی استان را 100 نفر اعلام کرد و گفت: باید کلیه عوامل اجرایی پایگاههای سنجش در سامانه سلامت ثبت نام نموده و هر سه روز یک بار (2بار در طول هفته) نرم افزار سلامت را تکمیل و بروز رسانی کنند.
متقیان افزود: کلیه اقلام بهداشتی مورد نیاز پایگاههای سنجش تامین گردیده و به خانواده ها توصیه می شود در ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند تا از ازدحام جلوگیری گردد.
دبیر اجرایی سنجش خراسان شمالی تأکید کرد: نوآموزان در هنگام مراجعه به پایگاه حتما برگه چاپی نوبت گیری و مدارک ذکر شده (شناسنامه کودک و والدین، کارت واکسیناسیون، هزینه از طریق دستگاه پوز دریافت می شود) را به همراه داشته باشند.
متقیان افزود: آدرس پایگاه ها بر روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد.
وی در خصوص سنجش پیش دبستانی ها نیز عنوان کرد: بعد از اتمام نوآموزان کلاس اولی برنامه پیش دبستانی ها متعاقباً اعلام میشود.
متقیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فقط ارزیابی کلاس اولی ها و بازمانده های سال گذشته انجام می‌گیرد، معاینات پزشکی نیز بعد از انجام مراحل سنجش، در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش خانوار که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است، انجام خواهد شد.
وی به خانواده ها توصیه کرد که حضور نوآموزان در پایگاه صرفاً برای شناسایی افراد نیازمند ارایه خدمات است و نگرانی خانواده ها در خصوص عدم تأیید فرزندشان که اضطراب را به کودک القاء میکند، موجب اخلال در روند فعالیت کودک خواهد شد
متقیان متولدان نیمه دوم سال 93 و نیمه اول سال 94 را واجد شرایط ثبت نام در کلاس اول و حضور در پایگاههای سنجش عنوان کرد.
وی همچنین از اعلام پوشش صد در صدی سنجش سال گذشته خبر داد.
انتهای پیام