خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری پلدختر در دستور کار پارک فناوری شهید بهشتی

ایسنا | دانش و فناوری، استان‌ها | دوشنبه، 10 خرداد 1400 - 17:55
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری دوره آموزشی آنلاین در زمینه ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب‏ آوری روانی اجتماعی زنان و جوانان شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: این امر به منظور ارتقای مهارت‌های زندگی این منطقه که از سیل ۹۸ آسیب‌های زیادی را متحمل شدند، برگزار می‌شود.
زندگي،فناوري،بهشتي،پارك،شهيد،علم،دانشگاه،برنامه،پرند،طراحي،آ ...

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری دوره آموزشی آنلاین در زمینه ارتقای مهارت‌های زندگی و تاب‏ آوری روانی اجتماعی زنان و جوانان شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: این امر به منظور ارتقای مهارت‌های زندگی این منطقه که از سیل ۹۸ آسیب‌های زیادی را متحمل شدند، برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر کوروش پرند با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه درسی مناسب در خصوص مهارت‌های زندگی برای تدریس و اجرا در شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان، یکی از شهرستان‌های آسیب دیده در فاجعه سیل سال ۱۳۹۸ با هدف بالا بردن میزان تاب آوری ساکنین این منطقه با استفاده از آموزش مهارت‌های زندگی و در نهایت افزایش اشتغال‌پذیری در آنها بوده است.
وی تقویت و افزایش توان اشتغال‌پذیری جوانان و زنان سرپرست خانواده در معرض آسیب از دست دادن شغل و یا بدون شغل در این منطقه را از دیگر اهداف این پروژه ذکر کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره‌های آنلاین از امروز دوشنبه آغاز به کار کرد و به مدت ٤ روز ادامه دارد و برای این منظور به کمک کارآفرین منطقه و با دسترسی به اشخاص تحت پوشش، جامعه مورد نظر شناسایی شدند و با در اختیار قرار دادن رایانه و اینترنت به مشارکت کنندگان، امکان حضور آنها در کارگاه‌های آنلاین مجازی ممکن شد.
پرند اضافه کرد: برگزاری این دوره از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بین‌المللی جمعیت (UNFPA) طراحی شده و به مرحله اجرا رسید.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف مستندسازی برنامه‌ها، اقدام‌ها و فعالیت‌های مرتبط با آموزش مهارت‌های زندگی در کشور، تحلیل نتایج و طراحی و اجرای برنامه آموزشی متناسب به منظور توانمندسازی، افزایش توان اشتغال‏پذیری و تاب‏‌آوری روانی و اجتماعی جامعه هدف طراحی شده است.
پرند ادامه داد: براساس گام‌های پیش ‏بینی شده ابتدا تجارب تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی (وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی، شهرداری‌های سراسر کشور) که به نوعی به موضوع مربوط بودند، مورد بررسی قرار گرفت و اقدام‌های انجام شده در خصوص آموزش مهارت‌های زندگی جمع‏ آوری و تحلیل شد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: در گام بعدی برنامه آموزشی مهارت زندگی تدوین و آماده اجرا شد.
بر این اساس ابتدا عناصر برنامه شامل منطق، هدف و برونداد یادگیری، محتوا و فعالیت‌های یادگیری از مستندات مربوطه استخراج و اعتباریابی و آماده اجرا شد.
به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، پرند تاکید کرد: در طراحی این برنامه آموزشی ضمن مرور ادبیات نظری مرتبط با موضوع، تلاش شد تا به نوعی تجارب بومی نیز مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام