خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انتقاد رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از قطعی برق

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 10 خرداد 1400 - 17:50
بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تولید ۳ برابر مصرف برق در استان، گفت: وضعیت استان به گوش مسئولان وزارت نیرو رسانده شده اما ظاهراً گوش آقایان بدهکار حرف حق نیست.
خراسان،شمالي،مصرف،استاني،برق،صنايع،استان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله جعفری ظهر دو شنبه در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با انتقاد از قطعی برق در استان، اظهار کرد: وضعیت استان به گوش مسئولان وزارت نیرو رسانده شده اما ظاهراً گوش آقایان بدهکار حرف حق نیست لذا به خراسان شمالی در این موضوع ظلم می‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: حقوق مردم در این ماجرا ضایع می‌شود لذا دستگاه قضائی باید وظیفه خود را انجام دهد.
وی برنامه ریزی وزارت نیرو را اشتباه دانست و افزود: خراسان شمالی هزار و ۲۰۰ مگا وات تولید و ۳۵۰ مگا وات برق مصرف می‌کند لذا دو برابر میزان مصرف خود را به مدار می‌فرستیم لذا حق مردم نیست که در این شرایط زندگی کنند.
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: خسارات متعددی به مردم وارد شده است هر چند گفته شده جبران خسارت می‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تعداد پایین صنایع در استان، گفت: استانی نیستیم که میزان مصرف برق صنایع در آن زیاد باشد لذا مناطق مسکونی تحت فشار قرار گرفته‌اند.
وی در انتها بیان داشت: اگر مردم خراسان شمالی نجابت به خرج می‌دهند نباید سو استفاده‌ای از آن کرد زیرا استانی که ۸۰ درصد و استانی که ۱۵ درصد مصرف برقش توسط صنایع است برابر دیده شده‌اند.