خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تشریح ۳ الگوی مثلثی ارتقای یادگیری

مهر | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 06 خرداد 1400 - 20:18
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: طراحی آموزشی، رسانه‌های بیشمار و تاکید بر ارائه، سه الگوی مثلثی ارتقای یادگیری است.
يادگيري،تدريس،رويكرد،تحليل،آموزش،اماني،محتواي،كرونا،طهراني،ي ...

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود امانی طهرانی در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به چهار رویکرد یاددهی- یادگیری؛ انتقالی، تعاملی، اکتشافی و فرآیندی، اظهار کرد؛ طراحی آموزشی، رسانه های بیشمار و تاکید بر ارائه، سه الگوی مثلثی ارتقای یادگیری است.
وی افزود: با شیوع کرونا، پارادایم آموزش حضوری به غیر حضوری تغییر یافت و رویکرد ترکیبی در دوران کرونا، مطرح شد، بنابراین نقش عوامل یادگیری از جمله؛ معلم، دانش آموز، محتوای آموزشی، والدین، محیط یادگیری، ابزار ارزشیابی و روش های ارتباطی تغییر کرد.
امانی تصریح کرد: با ملاک هایی از جمله؛ شروع تدریس، یادگیری، نحوه مواجهه با متن و تصویر، با فعالیت های کتاب و با پرسش های کتاب، تکالیف یادگیری، جلوه ارزشیابی و جلوه های یادگیری فعال؛ ۲۰ تدریس محتوای رسمی شاد را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم.
وی اضافه کرد: با تحلیل آموزش های مجازی به این نتیجه رسیدیم که؛ رویکرد انفعالی و انتقالی غلبه دارد، فعالیت های مرتبط با یادگیری فعال مشاهده نمی شود و اثرات رویکرد ترکیبی در تدریس ها به ندرت مشاهده می شود.
امانی طهرانی که با موضوع " تحلیل محتوای آموزش رسمی شاد از منظر علم و هنر یاددهی - یادگیری سخن می گفت، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می شود به تدریس های موجود به شکل عرصه درس پژوهی نگاه شود، کارگروه هایی برای تحلیل تدریس ها و استخراج فهرست بهبود بخشی تدریس، تشکیل شود و یافته های کارگروه مبنای تولید جدید در تابستان ۱۴۰۰ قرار گیرد.