قائم مقام وزیر صمت: در تأمین و توزیع روغن و شکر هیچ محدودیتی نداریم/ «گوشت قرمز» ارزان میشود، «مرغ» نه
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه از نظر تأمین و توزیع روغن و شکر با هیچ محدودیتی روبهرو نیستیم و به میزان نیاز کشور، تولید انجام میشود گفت: پیشبینی این است که قیمت گوشت قرمز مجدد تنزل کند.<br/>

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه از نظر تأمین و توزیع روغن و شکر با هیچ محدودیتی روبهرو نیستیم و به میزان نیاز کشور، تولید انجام میشود گفت: پیشبینی این است که قیمت گوشت قرمز مجدد تنزل کند.
به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، روزنامه ایران گفتوگویی با محمد صادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی انجام داده است که بخشهای مهم آن در ادامه میآید.
در تأمین و توزیع روغن و شکر با هیچ محدودیتی روبهرو نیستیم
- گزارشهایی که از استانهای مختلف در مورد وضعیت توزیع روغن و شکر داریم خلاف آن چیزی است که عنوان میشود.
- ممکن است در فروشگاه یا بخشی بهصورت مقطعی کمبودی باشد اما از نظر تأمین و توزیع روغن و شکر با هیچ محدودیتی روبهرو نیستیم و به میزان نیاز کشور، تولید انجام میشود.
- در روزهای پایانی سال گذشته به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و اداره کل غلات استانها اعلام شد بدون هیچ محدودیتی به فروشگاهها و واحدهای تولیدی شکر داده شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
«گوشت قرمز» ارزان میشود، «مرغ» نه
- ابزارهای متعددی را به کار گرفتیم که اکنون بازار کالاهای پروتئینی آرام شده است.
- طی چند وقت اخیر قیمت گوشت قرمز کاهشی بوده و پیشبینی این است که قیمت گوشت قرمز مجدد تنزل کند.
- در مورد مرغ بعید میدانم کاهش قیمت اتفاق بیفتد.
مدتی قیمت تخم مرغ کاهشی شد اما در مورد مرغ کاهش قیمت اتفاق نمیافتد.
جنگ روانی بهصورت عامدانه در بازار ایجاد میشود
- وزارت صمت و وزارت جهادکشاورزی با استفاده از توزان عرضه و تقاضا، شبکه توزیع قابل کنترل و نظارت، تأمین نیاز بازار و جلوگیری از تنش در بازار، میخواهد تورم خوراکیها را کنترل کند.
- متأسفانه جنگ روانی بهصورت عامدانه در بازار ایجاد میشود.
هدف از جنگ روانی ایجاد نگرانی و ناامنی است تا خریداران و مصرف کنندگان برای خرید کالا تشویق شوند و ذخیرهسازی خانگی انجام دهند.
- در چنین شرایطی بسرعت تعادل بازار بهم میریزد.
به طور قطع بخش بزرگ تنظیم بازار مدیریت بخش روانی بازار است.
باید سعی شود خریدهای هیجانی اتفاق نیفتد
- نمونه خریدهای هیجانی و عدم تعادل بازار را میتوان در موضوع مرغ دید.
- در سه الی چهار ماهه گذشته بهصورت مقطعی بحران مرغ داشتیم که بسرعت و با برنامهریزی حل شد.
- در این میان باید سعی شود خریدهای هیجانی که ناشی از احساس عدم امنیت مردم از افزایش قیمت کالا است، اتفاق نیفتد.
انتهای پیام/