خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 01 تیر 1405
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

محدودیتهای معاملاتی کارگزاریها و پرسنل آنها بعد از 15 سال حذف شد

تسنیم | اقتصادی | چهارشنبه، 05 خرداد 1400 - 08:31
شورای عالی بورس در راستای شفافیت معاملاتی شرکتهای کارگزاری و پرسنل آنها و نیز استفاده این شرکتها از منابع مازاد خود در سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، با پیشنهاد هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر حذف محدودیتهای معاملاتی این شرکتها پرسنل آنها موافقت کرد.
شركت،كارگزاري،بهادار،اوراق،بورس،سهام،معامله

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا با بیان این مطلب گفت: از سال 85 تا کنون و بر اساس ماده 31 آیین نامه معاملات شرکت بورس اوراق بهادار تهران مصوب شورای عالی بورس، شرکت های کارگزاری، مدیران و پرسنل آن محدودیت هایی در خرید سهام داشتند؛ به طوری که شرکت های کارگزاری به اندازه سرمایه ثبت و پرداخت شده یا 70 درصد حقوق صاحبان سهام (هر کدام که کمتر بود)، امکان خرید سهام به نام شرکت کارگزاری را داشتند و همچنین مدیران و افراد شاغل در شرکت های کارگزاری نیز صرفا مجاز به خرید سهام تا سقف 250 میلیون ریال بودند.
معاون نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار شرکت های کارگزاری فاقد مجوز کارگزار/ معامله گری می توانند از طریق سایر شرکت های کارگزاری و با رعایت دستورالعمل الزامات کفایت سرمایه و سایر قوانین و مقررات مرتبط، اوراق بهادار به نام خود معامله کنند.
عضو هیات مدیره سازمان بورس ابراز داشت: همچنین مدیران و پرسنل شرکت های کارگزاری و افراد تحت تکفل آنها نیز با رعایت قوانین و مقررات و با رعایت اصول و قواعد انصاف معاملاتی همچون اجتناب از معامله با اطلاعات نهانی و اجتناب از موارد تعارض منفعت، پیش دستی در انجام معاملات و استفاده از اطلاعات مشتریان، مجاز به انجام معاملات اوراق بهادار به نام خود هستند.
انتهای پیام/