خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 17 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درک درستی از کارکرد روابط‌عمومی‌ها در عرصه مدیریت نیست

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 - 08:58
یک فعال رسانه‌ای معتقد است که، درک درستی از کارکرد و نقش مهم روابط عمومی ها در عرصه مدیریت وجود ندارد و نگاه سطحی و سنتی به این حوزه می تواند از خلاقیت و اثربخشی این واحد کلیدی در ادارات را کاهش دهد.
عمومي،روابط،ارتباط،توسعه،رساني،وسايل،اداري،فعال،مديران،اطلاع ...

ایسنا/مازندران یک فعال رسانه‌ای معتقد است که، درک درستی از کارکرد و نقش مهم روابط عمومی ها در عرصه مدیریت وجود ندارد و نگاه سطحی و سنتی به این حوزه می تواند از خلاقیت و اثربخشی این واحد کلیدی در ادارات را کاهش دهد.
محمد محتاطی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی گفت: بخش گسترده ای از بی اعتمادی حاصل در جامعه نسبت به دستگاههای دولتی و مدیران ادارات، ناشی از عدم شفافیت و اطلاع رسانی درست از اقدامات صورت گرفته است.
وی گفت: اطلاع رسانی صحیح و متناسب با مخاطبان در جهت ایجاد ارتباط مؤثر و تغییر رفتار آنان می تواند بسیار کارساز باشد و در این بین نقش و مسئولیت روابط عمومی ها پررنگ تر از سایر بخش ها و واحدهای اداری است و ضروری است روابط عمومی ها جدی تر دیده شوند.
این مدرس دانشگاه گفت: توسعه تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی از جمله درگاه های الکترونیکی و شبکه های مجازی و تلویزیونی باعث شده است مدل و قالب فعالیت روابط عمومی ها از حالت سنتی خارج شده و بروز رسانی و نیاز به تغیر ماهیت فعالیت ها و بهره مندی از نیروهای تحصیل کرده و متخصص و همچنین بهره مندی و تجهیز این واحدها به تکنولوژی روز دنیا بیش از پیش احساس شود.
مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد جنس و شکل ماموریت واحد روابط عمومی در دستگاهها را متفاوت از سایر واحدها دانست و افزود: شاید بهترین تعریف از واحد روابط عمومی همان تعریف استاد نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در کشورمان باشد که می‌گوید "بنویسم روابط عمومی بخوانیم تمام سازمان و پست روابط عمومی یک پست اداری نیست بلکه یک شوق اداری است".
محتاطی روابط عمومی ها را یکی از ابزار توسعه در دستگاه‌های دولتی دانست و تاکید کرد: مهم ترین هنر روابط عمومی را مردم داری و کاهش حاشیه برای مدیران و ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولین و تعامل گسترده با اصحاب رسانه است.
وی افزود: مدیران هرگاه در عرصه های مدیریتی و ماموریتی خود متوجه حاشیه های رسانه ای شدند باید نسبت به فعالیت ها و انتصاب فرد مسئول در این بخش تجدید نظر کنند و با تقویت و حمایت بیش از پیش از این جایگاه در تحقق ایده آل اهداف خود گام های اثر بخش بردارند.
این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای در حال توسعه و عقب مانده جهت نیل به استانداردهای همه جانبه در تمام امور ناچار از اطلاع رسانی و به کارگیری وسایل ارتباط جمعی در نیل به توسعه متوازن و همگون هستند و بدون شک وسایل ارتباط جمعی با پوشش وسیع مخاطبان در تمامی جوامع، بیش از هر وسیله دیگری می توانند افکار عمومی را با نوآوری‌های جدید و مفاهیم لازمه توسعه آشنا سازند و این نیازمند روابط عمومی فعال و متخصص است.
انتهای پیام