خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عفو بین الملل: اسرائیل از زورگویی وحشیانه علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 23:06
سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به استفاده وحشیانه از زور علی ملت فلسطین متهم کرد.
عفو،الملل،قدس،فلسطيني،شرقي،رژيم،اشغالي،صهيونيستي،متوقف،مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آر تی، عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به استفاده از زورگویی و اقدامات وحشیانه علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در درگیری‌های جاری در قدس شرقی متهم کرد؛ اقداماتی که صد‌ها زخمی در صفوف تظاهر کنندگان برجای گذاشت.
این سازمان همچنین اعلام کرد این ابزار‌هایی که این رژیم به کار می‌گیرد نامتناسب و غیرقانونی است.
سازمان عفو بین الملل همچنین از مقامات اسرائیلی خواست تا «عملیات تخلیه اجباری در محله شیخ جراح را سریعا متوقف کرده و کوچ اجباری فلسطینی‌ها از قدس شرقی را متوقف کنند».
در بیانیه‌ای که از سوی عفو بین الملل منتشر شده، آمده است: نیرو‌های امنیتی اسرائیل خشونت مفرط و مکرر علیه معترضان فلسطینی در اورشلیم شرقی اشغالی (قدس شرقی) در پی چهار روز خشونت به انجام رساندند که در پی آن ۸۴۰ فلسطینی زخمی شدند.
در بیانیه عفو بین الملل همچنین آمده است: شواهد جمع آوری شده از سوی عفو بین الملل نشان دهنده الگوی ترسناک نیرو‌های اسرائیلی در استفاده از قدرت زور علیه تظاهرکنندگان فلسطینی صلح آمیز در روز‌های اخیر است.
گفتنی است در پی بی توجهی تل آویو به ضرب الاجل حماس برای خروج نظامیان صهیونیست از مسجدالاقصی، راکت‌های مقاومت بر سر صهیونیست‌ها آوار شد.
پس از حملات موشکی دیشب، گستره وسیعی از اراضی اشغالی از حیفا در شمال تا تل‌آویو در مرکز رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت.
مقاومت فلسطین دیشب تاکید کرد که تنها در صورت عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی، حملات موشکی را متوقف خواهند کرد.
اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم بامداد امروز با صدور بیانیه‌ای، پاسخ خود به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی را نبرد «شمشیر قدس» نام گذاری کرد.
انتهای پیام/