خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

از جنجال‌ها بر سر مصوبه شورای نگهبان تا ثبت نام سعید محمد در انتخابات

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 22:18
در بسته خبری «از انتخابات چه خبر؟» به بررسی اتفاقات انتخاباتی بیستمین و یکمین روز از اردیبهشت ماه پرداختیم.
انتخابات،شوراي،نگهبان،ثبت،رياست،جمهوري،حضور،سياسي،روز،كشور،خ ...

از انتخابات چه خبر؟
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در بسته از «انتخابات چه خبر؟» بیست و یکمین روز اردیبهشت ماه به مسائل پیش آمده در روزی که گذشت می‌پردازیم.
آغاز ثبت نام ریاست جمهور
ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز سه‌شنبه رسماً با دستور وزیر کشور به مدت ۵ روز، در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت‌نام‌هایی که فاقد مدارک مد نظر شورای نگهبان باشد اعتباری ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به نماینده شورای نگهبان سپرده‌ایم این‌ها را تحویل نگیرد.
ثبت نام سه نفر از چهره های سیاسی در اولین روز ثبت نام
«محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات و «وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی و سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.
در باشگاه خبرنگاران جوان مناظره‌ای با موضوع ابلاغیه شورای نگهبان با حضور محمود صادقی نماینده ادوار مجلس و سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد کشورمان برگزار شد؛ محمود صادقی معتقد بود که شورای نگهبان در جایگاه قانونگذاری نیست و حسینی گفت که مجلس نمی‌تواند به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود کند.
تاکید مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی بر عدالت رسانه‌ای در انتخابات
محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با انتشار توئیتی در فضای مجازی نسبت به اتهامات وارد شده به سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جانب‌داری از جریانات خاصی واکنش نشان داد.
همه سلایق باید نامزد انتخاباتی داشته باشند
علی ربیعی سخنگوی دولت،گفت: دولت معتقد به مشارکت حداکثری و حضور همه جانبه و تمام عیار مردم در انتخابات است و همه توان خود را برای انجام چنین رسالتی با استناد به قانون اساسی به کار خواهد گرفت.همه گرایش‌های سیاسی، همه اقشار گوناگون ملت و همه سلایق می‌توانند نماینده خود را در سطح نامزد‌های انتخاباتی داشته باشند.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فردا چهارشنبه در دومین روز از مهلت قانونی برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر می‌شود.قاضی‌زاده هاشمی اکنون نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است.
گرامی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت که عدم حضور ظریف، جهانگیری و عارف در جلسات جبهه اصلاح طلبان به معنای منتفی شدن نامزدی آن‌ها نیست.
شورای ائتلاف هم با ارسال نامه‌ای خواستار حضور رئیسی در انتخابات شد.
سردار حسین دهقان و محمدزارع فومنی دوتن دیگر از شخصیت های سیاسی بودند که در اواخر زمان اداری برای ثبت نام وارد وزارت کشور شدند.
انتهای پیام/