خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقاومت بازار سرمایه به اخبار مثبت به دلیل نبود نقدینگی

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 - 22:06
کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که ناامیدی در بازار وجود داشته باشد، اخبار مثبت سوخت می‌شوند.
بازار،تزريق،نقدينگي،اخبار،سرمايه،ادامه،كارشناس،منفي،پول

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاثیرگذاری اخبار مثبت بر بازار سرمایه، بیان کرد: به اصطلاح با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، مهم‌ترین موضوع و مسئله برای بازار کمبود منابع و نقدینگی در بازار است و در حال حاضر بازار نیازمند پول است.
این پول نیز طبق بسته ۳+۷ توسط صندوق توسعه ملی، صندوق توسعه بازار و اوراق‌هایی که توسط نهاد‌های سرمایه گذاری منتشر می‌شود، تزریق خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر مشکل نقدینگی در بازار وجود دارد و البته مشکلات داخلی دیگری هم خود بازار داشت؛ مانند دامنه نوسان نامتقارن و حجم مبنا که این موضوعات را نیز خود نهاد ناظر در آن تغییراتی ایجاد کرده است و قرار بر این شده است که از ۲۵ اردیبهشت ماه دامنه نوسان به شکل متقارن شود و حجم مبنا نیز کاهش پیدا کند تا بتوانیم معاملات روان تری را در بازار شاهد باشیم.
بیشتر بخوانید
خبری زاد در ادامه افزود: وقتی پول در بازار نیست، بخش زیادی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نماد حاضر در بازار در صف فروش قفل می‌شوند و این منفی بودن را در بخش‌های ارزنده بازار انتشار می‌دهند.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: با توجه به تزریق منابع در دور روز گذشته و روند بازار امیدوارم هستم، این تزریق منابع ادامه دار باشد تا اعتماد به بازار بازگردد.
زمانی که ناامیدی در بازار وجود داشته باشد، اخبار مثبت سوخت می‌شوند و این موضوع در روال معکوس نیز وجود دارد؛ یعنی زمانی که بازار سودده باشد، هر میزان اخبار منفی به بازار تزریق شود این اخبار ناکار آمد است.
او در پایان اظهار کرد: در بازار منفی چند وقت اخیر، قیمت‌های جهانی، مصوبات و روابط سیاسی و ثبات آن، اخبار مثبتی بودند که به دلیل عدم نقدینگی بی اثر شدند؛ بنابراین اگر تزریق نقدینگی ادامه دار باشد و همچنین این تزریق به صورت هوشمندانه شکل بگیرد، یعنی فقط در چند نماد خاص شاهد تزریق نقدینگی نباشیم به طور آهسته اتفاقات خوبی در بازار رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/