سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش موثر پارک‌های علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400 - 12:41
کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی گفت: مراکز رشد جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه سعی در تحقق تجاری سازی مقالات علمی دارند.
فناوري،علم،محصول،تجاري،ايده،مراكز،بازار،صاحبان،پارك،ارزيابي، ...

زینب رضائی، کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری در تجاری سازی مقالات علمی و فناوری اظهار کرد: بطور کلی رسالت پارک‌های علم و فناوری جهت دهی به تحقیقات و مقاله‌های معتبر علمی دانشجویان است تا از طریق حمایت قرار دادن آن‌ها این مقالات در نهایت به محصول تبدیل شده و با تجاری سازی شان به اقتصاد کشور کمک شود؛ بنابراین‌های پارک علم و فناوری که مراکز رشد و نوآوری هستند با جذب ایده‌های نوآورانه و فناورانه سعی در تحقق این هدف دارند.
او افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه الفبای کارآموزی به صاحبان ایده از جمله وظایف و برنامه‌های پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود تا از این طریق راه ورود به بازار برای صاحبان ایده و مقالات فراهم شود.
رضائی ادامه داد: در واقع پارک‌ها با ارزیابی و پایش روند کار شرکت‌ها در عملیاتی شدن برنامه‌های شان برای دستیابی به محصول کمک می‌کنند و با توجه به شرایط و نیاز شرکت پارک‌های علم و فناوری آموزش‌های لازم برای تجاری سازی و ورود محصول در حال تولید به بازار را به این افراد ارائه می‌دهند.
این کارشناس پذیرش و ارزیابی پارک علم و فناوری شهید بهشتی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری با انجام اقداماتی از قبیل تامین مالی، سرمایه گذاری، ارائه تضامین مالی، معرفی به سازمان ها، انعقاد قرارداد شرایط تجاری سازی محصولات را برای صاحبان ایده تسهیل می‌کنند و از طرفی هم حضور شرکت در پارک‌ها سبب می‌شود تا شرکت‌ها از همان ابتدا خود را در یک محیط پویا و شبکه تعاملی بسیار خوبی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ببیند.
رضایی گفت: شرکت‌های نوپا با قرار گرفتن در پارک‌های علم و فناوری نه تنها می‌توانند در تامین نیاز‌های اولیه یکدیگر نقش موثری داشته باشند بلکه با انتقال تجربیات خود در زمینه‌های کسب و کار و بازاریابی بیمه و مالیات و دیگر مسائل حقوقی می‌توانند به گسترش بازار فروش محصولاتشان کمک کنند.
او با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در تبدیل تحقیقات و پایان نامه‌ها به خدمات تولیدی و تجاری نقش موثری خواهند داشت، گفت: در این خصوص با مشارکت پارک‌های علم و فناوری طرح گرنت فناوری به عنوان یک طرح ملی در حال برگزاری و انجام است که فاز اول آن تحت عنوان گرنت جوانه در دست اجرا بوده و با ارائه تسهیلات بلاعوض به پایان نامه‌های ارشد و رساله دکتری که منجر به دستیابی به محصول خواهد شد سعی در تحقق هرچه بیشتر این هدف دارند.
این کارشناس ارزیابی پارک علم و فناوری شهید بهشتی بیان کرد: اجرای طرح گرنت فناورانه سبب خواهد شد تا از همان ابتدا پایان نامه‌ها با هدف تولید محصول به منظور رفع نیاز بازار و جامعه تعریف شوند.
رضایی یادآوری کرد: بطور کلی پارک‌های علم و فناوری مراحل اجرایی تبدیل ایده به محصول ورود محصول به بازار و تجاری سازی را برای صاحبان ایده بصورت گام به گام مشخص می‌کنند این در حالی است که شرکت‌های بیرون از پارک‌های علم و فناوری و مراکز در زمان طی کردن این فرایند به جهت نداشتن شرایط لازم و ندیدن آموزش‌های اصولی برای رسیدن به هدفشان به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/