خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رگبار باران و بارش تگرگ در برخی استان‌های کشور/ وزش بادهای لحظه ای در تهران تا روز شنبه

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 18:06
کارشناس هواشناسی گفت: رگبار باران و وزش بادهای لحظه ای در تهران، شمال شرق کشور و دامته های البرز تا روز شنبه ادامه دارد.
تهران،وزش،شاهد،باد،آذربايجان،احتمال،تگرگ،گودرزي

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: امشب شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، ریزش گرد و خاک و احتمال تگرگ در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، البرز، تهران، شمال سمنان هستیم و فردا این شرایط در اردبیل ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی، زنجان، البرز و تهران پیش بینی می شود.
او ادامه داد: روز شنبه هم استان‌های تهران، البرز و سمنان و خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت هستیم.
گودرزی بیان کرد: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها ،آبگرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی و همچنین احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک و همچنین شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.
او ادامه داد:باید از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود و امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب توصیه می شود.
گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران شاهد وقوع باد‌های لحظه‌ای هستیم گفت: این باد‌ها لحظه‌ای است به طوری که در یک لحظه شاهد وزش باد‌های شدید موقت و وقوع تگرگ در استان تهران می‌شود و تا دقایق دیگر این وضعیت آرام خواهد شد.
او گفت: هم اکنون این باد‌ها در برخی از مناطق تهران وجود دارد و به صورت لحظه‌ای شاهد بارش‌های شدید باران و وزش باد هستیم.
انتهای پیام/