خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نمازجمعه فردا در آذربایجان شرقی اقامه نمی‌شود

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 17:53
گروه استان‌ها ــ مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی گفت: نمازجمعه تبریز و تمام شهرهای استان به دلیل شرایط قرمز کرونایی فردا 17 اردیبهشت 1400 برگزار نمی‌شود.
تبريز،نمازجمعه،قرمز،آذربايجان،شرقي،جمعه،استان

حجت الاسلام رسول مشهوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، اظهار داشت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز و تمام شهرهای استان آذربایجان شرقی به دلیل شرایط قرمز کرونایی، فردا 17 اردیبهشت 1400 در تبریز برگزار نمی‌شود.
مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه از زمان اعلام وضعیت قرمز و اضطرار کرونایی، نمازجمعه تبریز با نظر نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی تعطیل شده است، گفت: با توجه به اینکه اغلب شهرهای استان در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار دارند و تبریز هم در شرایط نارنجی است، نمازجمعه هفدهم اردیبهشت در هیچکدام از شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان شرقی برگزار نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه این تعطیلی برای مراعات حال مردم و نمازگزاران است، افزود: با تعطیلی این آیین عبادی و سیاسی، سعی می کنیم تا با همراهی و همکاری مردم این زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم.
حجت الاسلام مشهوری، برنامه «پیام جمعه» را جایگزین مجازی برگزاری نمازجمعه در استان عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه پیام جمعه فردا شب از شبکه سهند پخش خواهد شد..
به گزارش تسنیم، هم اکنون نیمی از شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و نیمی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند که با تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان، نمازجمعه در شهرهای نارنجی و قرمز استان نیز لغو شدند.
در ماه‌های گذشته و پس از شیوع کرونا، نمازجمعه تبریز به صورت داوطلبانه، با نظر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و قبل از درخواست ستاد کرونا تعطیل شد که پس از تبدیل وضعیت کرونای تبریز به رنگ زرد، نمازجمعه تبریز برگزار شد اما با حادتر شدن شرایط، فعلا تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و همچون گذشته، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز از طریق برنامه تلویزیونی "پیام جمعه" خطبه‌های نمازجمعه را به صورت مجازی ایراد خواهد کرد.
انتهای پیام/111/ش