خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

16 هزار سالمند گیلانی در برابر کرونا واکسینه شدند

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 17:53
گروه استان‌ها- فاز دوم واکسیناسیون کرونا در گیلان در حال اجرا است و تاکنون 16 هزار سالمند گیلانی از مجموع 50 هزار سالمند واکسینه شده‌اند.
گيلان،كرونا،استان،واكسيناسيون،املش،بالاي،وضعيت،واكسينه

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در حال حاضر 639 بیمار مبتلا به ویروس کووید 19 در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.
115 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته به آمار بستری‌ شدگان کرونایی افزوده شده و 108 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.
با وجود کاهش آمار کرونا، استان گیلان هنوز با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار زیادی از هم استانیان قربانی سهل‌انگاری خود می‌شوند.
با وجود اجرای واکسیناسیون کرونا اما هنوز هم تنها راه مقابله با کرونا و جلوگیری از مبتلا شدن زدن‌ ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها است.
فاز دوم واکسیناسیون کرونا در استان گیلان در حال اجرا بوده و در این مرحله از واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای 50 درصد در برابر کرونا واکسینه می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این زمینه اظهار داشت: تاکنون 16 هزار سالمند گیلانی بالای 80 سال از مجموعه 50 هزار سالمند استان واکسینه شده‌اند.
آبتین حیدرزاده گفت: تاکنون با 30 هزار نفر از سالمندان برای واکسیناسیون کرونا تماس گرفته شده و واکسن به تعداد کافی در استان گیلان وجود دارد همچنین در روزهای آینده با سایر افراد واجد شرایط تماس گرفته می‌شود.
با تغییر رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های گیلان در حال حاضر تمام شهرستان‌های گیلان به جز املش در وضعیت نارنجی کرونایی به سر برده و املش نیز در وضعیت زرد قرار دارد.
با تغییر رنگ‌بندی، محدودیت‌های اصناف نیز کمتر شده و در شهرستان املش که وضعیت زرد دارد سه مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.
انتهای پیام/614/ح