خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

روز قدس عامل وحدت بین همه امت‌های مسلمان است

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 17:24
زنجان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: روز قدس عامل وحدت بین همه امت‌های مسلمان است و تجلی اقتدار و وحدت ملت های مسلمان در مقابل رژیم جعلی اسرائیل است.
روز،قدس،جهاني،زنجان،اسلامي،فلسطين،برنامه،ناصر،مسئله،خاطر،اما ...

حجت الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه روز قدس عامل وحدت بین همه امت‌های مسلمان است و تجلی اقتدار و وحدت ملت های مسلمان در مقابل رژیم جعلی اسرائیل است، گفت: وقتی صحبت از روز قدس به میان می‌آید، به طور حتم اذهان به جهاد فکری و علمی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برمی‌گردد.
وی افزود: امام راحل با طرحی هوشمندانه یوم‌الله روز جهانی قدس را نام‌گذاری کردند و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که در آن سال‌ها امام خمینی (ره) که صحبت از بزرگداشت و گرامیداشت روز جهانی قدس می‌کردند، امروز این روز دارای اهمیت زیادی باشد، به گونه‌ای که تبدیل به محور وحدت و اراده امت اسلامی در بحث حل مسئله فلسطین و دفاع از مظلوم و نیز دفع غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی شود و به قول امام راحل اولویت نخست مسئله اسلام روز قدس است.
ناصر با بیان اینکه دشمنان از این نام‌گذاری و وحدتی که رفته و رفته بیشتر می‌شود، به طور حتم ترس و واهمه زیادی از این رو داشته و از همان سال‌های اول نقشه و توسعه‌هایی مبنی بر اینکه این روز جهانی فراموش و تعطیل شود، اتخاذ کرده بود، ادامه داد: این در حالی است که مسلمانان و آزادی‌خواهان مردم ایران و سایر کشورهای جهان امروز پرچم آزادی‌خواهی فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند، به همین خاطر روز قدس از روزهای بسیار مهم و تعیین کننده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سال‌های متمادی است که تلاش می‌شود مسئله قدس فراموش شود و این روز قدس و حضور مردم در این روز، بساط کنگره‌های بین‌المللی و برنامه‌هایی که وحدت‌آفرین است، تیری بر این توطئه است و آن توطئه چیزی جز فراموشی روز قدس است، به همین خاطر برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرف‌داران و همکاران جیره‌خواران دست به یکی کرده‌اند تا این مسئله فلسطین فراموش شود، روز قدس و حضور مردم در این روز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نقشه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
ناصر با اشاره به اینکه همه ساله راهپیمایی‌های باشکوه و گسترده‌ای در روز جهانی قدس در ایران اسلامی و سایر کشورها برگزار می‌شد، افزود: به خاطر شیوع ویروس کرونا که بیش از یک سال است در این کره خاکی یکه‌تازی می‌کند، برخی از برنامه‌های تجمعی نیز تعطیل شده است اما این دلیلی بر تعطیلی یوم‌الله روز جهانی قدس نیست و این روز، روزی است که هر سال باید یادآوری شود و این موضوع باید به گوش جهانیان برسد که مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان برای همه مسلمانان دارای ارزش و قداست است.
وی با انتقاد از برخی تصمیمات اتخاذ شده در خصوص فرایند برگزاری روز جهانی قدس، گفت: متاسفانه می‌بینیم با وجود اینکه اینکه می‌توانستیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نیز رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، برنامه خوب و اثرگذاری را در میدان داشته باشیم و این تجربه را در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن‌ماه سال گذشته نیز داشتیم، ستاد ملی کرونا با برگزاری راهپیمایی خودرویی نیز مخالفت کرد، به همین خاطر غالب برنامه‌های ما در بحث تبلیغات شهری و فضاسازی شهری و نیز رسانه ملی و فضای مجازی خواهد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان از برگزاری تنها دو ویژه برنامه برای بزرگداشت روز قدس در استان زنجان خبر داد و گفت: برای روز جهانی قدس دو برنامه خواهیم داشت.
حجت‌الاسلام اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) سخنران امروز در زنجان خواهد بود که این برنامه بدون حضور عمومی در مسجد ولیعصر (عج) زنجان برگزار و در روز جهانی قدس از صدا و سیمای مرکز زنجان پخش خواهد شد.
ناصر افزود: اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی و فلسطین مظلوم در میدان بسیج در روز جهانی قدس از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود و همه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام این برنامه صورت گرفته است.