خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

راهنمای خرید انواع سوئیچ شبکه

ایسنا | بازار | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 17:12
یکی از بهترین راه ها برای گسترش شبکه باسیم در خانه، انتخاب سوئیچ شبکه است. به بیان ساده، یک سوئیچ، باعث می شود تا شما دستگاه های خود را به آن متصل کنید و سپس سوئیچ را به روتر خود متصل کرده و از آن استفاده کنید. سپس دستگاه های شما می توانند به سادگی مانند اینکه به روتر وصل شده اند، به شبکه خانگی شما دسترسی پیدا کنند.
سوئيچ،شبكه،پورت،خريد،مديريتي،سرعت،عنوان،اترنت،متصل،ثانيه،تلك ...

یکی از بهترین راه ها برای گسترش شبکه باسیم در خانه، انتخاب سوئیچ شبکه است.
به بیان ساده، یک سوئیچ، باعث می شود تا شما دستگاه های خود را به آن متصل کنید و سپس سوئیچ را به روتر خود متصل کرده و از آن استفاده کنید.
سپس دستگاه های شما می توانند به سادگی مانند اینکه به روتر وصل شده اند، به شبکه خانگی شما دسترسی پیدا کنند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی آی تی تلکام، اگر کلمه سوئیچ شبکه را در سایت های خرید آنلاین جستجو کنید تعداد زیادی از انواع مختلفی از سوئیچ های شبکه به همراه سطح قیمت های متفاوت خواهید دید.
انتخاب بهترین سوئیچ که بتواند نیازهای شما را برطرف نماید خیلی مشکل نیست، ما در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید سوئیچ شبکه را ارائه دهیم اما چند مفهوم وجود دارد که باید آنها را درک کنید تا دستگاهی اشتباهی و یا بیهوده خریداری نکنید.
اصول خرید سوئیچ شبکه
اگر به یک سوئیچ شبکه ساده نیاز دارید، بدانید که بهترین سوئیچ برای شما احتمالاً یک سوئیچ شبکه ساده و غیر مدیریتی است.
قیمتی که به منظور خرید سوئیچ شبکه پرداخت خواهید کرد به احتمال زیاد به تعداد پورت های سوئیچ شبکه و سرعت آن وابسته است.
به عنوان مثال، هزینه یک سوئیچ شبکه 5 پورت بسیار کمتر از یک سوئیچ شبکه 24 پورت است.
و به همین ترتیب قیمت خرید سوئیچ شبکه Fast Ethernet کمتر از سوئیچ شبکه اترنت Gigabit است.
اگر از این اصطلاحات تعجب کرده اید و سردرگم شده اید بهتر است به ادامه مطالب توجه کنید تا بهتر بتوانید این مفاهیم را درک کنید.
پورت های خود را انتخاب کنید
در ابتدا لازم است تا تعداد پورت هایی که سوئیچ شما نیاز دارد را در نظر بگیرید.
اگر فقط تعداد کمی دستگاه دارید که به اتصال اترنت نیاز دارد، ممکن است یک سوئیچ 5 پورت نیاز شما را برطرف کند: از این 5 پورت، 4 تا برای اتصال دستگاه های سیمی و یک پورت برای اتصال روتر شما می باشد.
خرید سوئیچ شبکه: حالت پیشرفته
چند پارامتر دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام خرید سوئیچ شبکه به آنها فکر کنید.
به عنوان مثال، در صورت استفاده از پلاستیک، احتمالاً نیازی به یک سوئیچ فلزی گران تر ندارید.
همچنین احتمالاً نیازی به یک سوئیچ رک مونت ندارید مگر اینکه از قبل سرور خود را ساخته باشید.
سوئیچ شما احتمالاً به قابلیت POE-تأمین برق از طریق اترنت- نیازی ندارد، مگر اینکه بخواهید یک دوربین امنیتی که به پریز دیواری دسترسی نزدیک ندارد را متصل کنید.
و سپس در کل، سوئیچ ها به دو نوع مدیریتی و غیر مدیریتی دسته بندی می شوند.
سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی
یک سوئیچ غیر مدیریتی، یک سوئیچ به عنوان یک جعبه کوچک می باشد.
شما همه چیز را به برق متصل می کنید.
همه آنها سپس به یکدیگر متصل می شوند.
برای انجام این کار ساده به هیچ بروزرسانی و ورودی از طرف شما نیاز نیست.
سوئیچ مدیریتی کمی متفاوت می باشد.
در میان سوئیچ های با پیکربندی ثابت، سوئیچ های مدیریتی به گونه ای طراحی شده اند که جامع ترین ویژگی ها را برای ارائه بهترین تجربه، بالاترین سطح امنیت، دقیق ترین کنترل و مدیریت شبکه و بیشترین مقیاس پذیری ارائه می دهند.
بنابراین سوئیچ های مدیریتی معمولاً به عنوان سوئیچ های تجمیع/ دسترسی در شبکه های اینترنتی بسیار بزرگ یا به عنوان سوئیچ های اصلی در شبکه های کوچکتر، مستقر شده اند.
سوئیچ های مدیریت شده گرانترین گزینه برای خرید سوئیچ شبکه هستند و بیشتر در سازمان هایی با شبکه های بزرگ یا در حال رشد وجود دارند.
مشخصات فنی برای خرید سوئیچ شبکه
علاوه بر ارزیابی دسته های سوئیچ، شما باید سرعت سوئیچ شبکه، تعداد پورتها، ویژگی های منبع تغذیه و قابلیت پشته سازی را نیز در نظر داشته باشید.
سرعت شبکه
سوئیچ ها در توان های عملیاتی مختلف یا سرعت های مختلف در دسترس هستند، سرعت انتقال داده در سوئیچ ها مگابیت بر ثانیه (Mbps) می باشد.
به عنوان مثال، سوئیچ ها با پیکربندی ثابت می توانند اترنت سریع (100/10 مگابیت بر ثانیه)، اترنت گیگابیت(1000/100/10 مگابیت بر ثانیه)، ده گیگابیت(10000/1000/100/10 مگابیت بر ثانیه) و حتی 100/40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند.
تعداد پورتها
همانطور که سرعت سوئیچ ها متفاوت می باشد تعداد پورت ها نیز می تواند متفاوت باشد.
هر چه کسب و کار شما بزرگتر باشد و تعداد کاربران شبکه بیشتری را داشته باشید، به پورت های بیشتری نیاز خواهید داشت.
سوئیچ ها با پیکربندی ثابت معمولاً دارای 5، 8، 10، 16، 24، 48، 52 پورت در دسترس هستند.
کدام سوئیچ شبکه را بخرم؟
هر سوئیچ شبکه ای را که قصد خرید دارید و می خواهید برای شبکه خود استفاده کنید، باید مطمئن شوید که می تواند تمام عملکردهای مورد نیاز شبکه را انجام دهد.
اگر شما بودجه محدودی دارید، سوئیچ های معمولی با هزینه کمتر و کیفیت متوسط می تواند گزینه های خوبی برای خرید سوئیچ شبکه باشند.
معرفی فروشگاه اینترنتی آی تی تلکام
فروشگاه اینترنتی ای تی تلکام رو می توان یکی از قدیمی تری و پیشروترین شرکت های حوزه تجهیزات شبکه دانست که تکیه بر دانش تخصصی خود در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه (مدیا کانورتور، انواع سوئیچ شبکه، مبدل های شبکه و فیبر نوری و...) برای اولین بار در ایران را می توان یکی از فعال ترین وب سایت های این حوزه دانست.
شرکت ای تی تلکام با همکاری در بسیاری از پروژه های موفق ارگان های بزرگ داخلی (پارس جنوبی جم، راهنمای و رانندگی، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و...) و شرکت های معتبر خارجی توانسته به تخصص وتعهد را معنا کند.
انتهای رپرتاژ آگهی