خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تیراندازی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا/ ۲ نفر کشته و زخمی شدند

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 - 17:00
در حادثه تیراندازی در ایالت کالیفرنیا واقع در آمریکا، یک نفر کُشته و فرد دیگر نیز زخمی شد.
سلاح،آمريكا،تيراندازي،گرم،اعلام،كشور،زخمي

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری سی بی اس، بر اثر تیراندازی نزدیک یک پارک در شهر «سن خوزه» واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا، یک نفر کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.
بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در این حادثه که حدود ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه به وقت محلی رخ داد، فرد مهاجم به سوی ۲ مَرد تیراندازی کرد که یکی از آنها به شدت زخمی شد و در مسیر بیمارستان جان باخت.
منابع بیمارستانی حال مضروب دیگر را پایدار اعلام کرده اند.
پلیس اعلام کرد که تحقیقات برای بازداشت ضارب را آغاز کرده است.
به گزارش مهر، در حالی که روزانه خبرهای متعددی در خصوص تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود؛ اما لابی قدرتمند سلاح در آمریکا اجازه نمی‌دهد که قانونی در خصوص اعمال محدودیت برای در اختیار داشتن سلاح در این کشور تصویب شود.
در دسترس بودن سلاح گرم در آمریکا و فروش انواع مختلف آن در فروشگاه‌ها سبب شده تا اغلب مردم سلاح گرم در اختیار داشته باشند به همین دلیل آمار قتل در این کشور با استفاده از سلاح گرم بسیار بالا است.
این وضعیت رفته رفته تبدیل به یک بحران شده به طوری که تیراندازی در آمریکا به سوی مردم بی دفاع تبدیل به موضوعی همیشگی شده و سالانه هزاران نفر در این کشور بر اثر اصابت گلوله کشته می‌شوند.