خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

موتور جستجوی خبیر (اولین موتور جستجوی مفهومی دانش‌بنیان ایران):
رزولوشن صفحه شما برای نمایش نوار جستجو کم است!

بیلبوردی که چشم‌های شهر را بارانی کرد

فارس | استان‌ها | چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 - 08:54
ناگهان و در یک نقطه از میدان، سرها ناخودآگاه به سوی یک روایت برگشت، روایتِ اتفاقی شگفت که حالا به قدرت هنر به تصویر کشیده شده بود تا چشم‌ها را با هر زمینی، بارانی کند!
حضرت،فلاحيان،هنرمند،تصوير،فارس،انسان،علي،عدالت،هنر،تعهد،هنري ...

خلاصه خبر

به همین دلیل بر مهم‌ترین و مهجورترین شاخصه حضرت که عدالت بود دست گذاشتم، چرا که عدالت علی(ع) آنقدر در گفتار و رفتارش بروز و نمود دارد که همه حضرت را به اجراکننده عدالت می‌شناسند.
فارس: چرا برای نشان دادن عدالت حضرت علی(ع) این برهه از زندگی مبارکشان را انتخاب کردید؟
فلاحیان: در این تصویر «ابن ملجم» به حضرت ضربه زده و حضرت را در حالی به حیاط مسجد آورده‌اند که در حال از هوش رفتن است.
از شخصیت‌های آن روز هم میتوان امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، ۱۰ نفر از یاران و قاتل حضرت نام برد که در تصویر دیده می‌شوند.
این تصویر نشان می‌دهد که یاران حضرت با شمشیر بالای سر «ابن ملجم» هستند تا او را به سزای عملش برسانند اما حضرت علی(ع) اشاره می‌کند به اینکه باید با عدالت با او رفتار شود.
در حقیقت این هنرهای جدید برای هنرمندان متعهد به مثابه یک سکوی پرتاب است تا به سوی تعهد بیشتر پیش بروند، تعهدی که شهید سید مرتضی آوینی سال‌ها پیش در تبیین حقیقت و سرچشمه آن اینچنین گفته است: هنرمند باید از «غرض اندیشی » آزاد باشد، اما در عین حال هنر عین تعهد اجتماعی است چرا که وجود انسان عین تعهد است و هنر نیز به مشابه جلوه انسان نمی‌تواند از تعهد فارغ باشد.
آدم بی درد هنرمند نیست که هیچ اصلا انسان نیست.