خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 11 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رشد ۲۲ درصدی مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 09 اردیبهشت 1400 - 15:18
متولی زاده گفت: فروردین امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد مصرف برق افزایش پیدا کرده و این موضوع بسیار نگران کننده است.
برق،مصرف،توانير،صنعت،گذشته،كشور،متولي،عامل

مدیرعامل توانیر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
محمدحسین متولی زاده مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: صنعت برق کشور از منابع عمومی به میزان اندکی استفاده می‌کند و متکی به منابع حاصل از فروش برق است.
او ادامه داد: در سال‌های گذشته گردش مالی صنعت برق در سازمان هدفمندی انجام می‌شد و این باعث اختلال در جریان نقدینگی می‌شد و بعضا پرداخت ما به پیمانکاران دچار مشکل می‌شد.
مدیر عامل توانیر افزود: خوشبختانه امسال مانند سنوات گذشته منابع فروش مستقیم به خود صنعت برق بر می‌گردد و این موضوع کم می‌کند که فرایند‌های پرداخت ما با تسهیل بیشتری انجام شود.
متولی زاده با اشاره به گرمای زودرس در کشور اضافه کرد: امسال ما سال خشک و گرمی را داریم و براساس آمار فروردین که از کل کشور اخذ شده، به طور متوسط ۵ درجه گرم‌تر از متوسط دراز مدت بوده است و این خود عاملی شده که مصارف وسایل سرمایشی به شدت افزایش پیدا کند.
او بیان کرد: فروردین امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۲ درصد مصرف برق افزایش پیدا کرده و این بسیار نگران کننده است، البته امیدواریم با توجه مردم و همکاری آنان بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم.
مدیر عامل توانیر گفت: به هر حال اوج مصرف بار معمولا در ما‌ه‌های خرداد و تیر اتفاق می‌افتد، یکی از نکات مهم این است که سهم ۴۰ درصدی اوج بار مصرف از وسایل سرمایشی است و لذا ما باید به این موضوع توجه کنیم.
بیشتر بخوانید
تعریف ۴۰ برنامه برای رویارویی با ماه‌های گرم سال در صنعت برق
متولی زاده اضافه کرد: در ۶ ماهه گذشته تعداد مشترکان کم مصرف در کشور حدود ۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده که از تخفیف صددرصدی بهره‌مند شدند، تعداد مشترکان پرمصرف هم حدود ۶ درصد کاهش یافته است، ولی تعدادی هم هستند که کماکان پرمصرف هستند که باید با تدابیر اندیشیده شده و با آگاهی از طریق پیامک که به آن‌ها ارسال می‌شود، صرفه‌جویی کنند.
انتهای پیام/