خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خشکسالی، ما را وادار به افزایش واردات گندم در آینده نزدیک می‌کند

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:31
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و خشکسالی شدید در استان، امسال مزارع کشت دیم گندم با خسارت ۱۰۰ درصدی و مزارع کشت آبی گندم نیز با خسارت ۳۰ درصدی مواجه هستند.
گندم،مزارع،كشت،ديم،خشكسالي،خسارت

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و خشکسالی شدید در استان، امسال مزارع کشت دیم گندم با خسارت ۱۰۰ درصدی و مزارع کشت آبی گندم نیز با خسارت ۳۰ درصدی مواجه هستند.
سید مجتبی حسینی، امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: امسال مجموع سطح زیر کشت گندم در استان ۲۳ هزار و ۷۶۳ هکتار است که ۱۸ هزار و ۶۵ هکتار آن کشت آبی است و حدود ۵ هزار و ۶۹۸ هکتار آن به کشت دیم اختصاص یافته است.
به گزارش ایسنا، وی در خصوص خسارت خشکسالی به مزارع گندم افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی مزارع دیم گندم با خسارت صد درصدی و مزارع آبی گندم نیز با خسارتی بیش از ۳۰ درصد در تولید مواجه هستند.
وی تصریح کرد: در کنار خسارات مستقیم خشکسالی که ناشی از کاهش بارندگی است، خشکسالی اثرات غیر مستقیمی مانند بالا آمدن شوری به سطح خاک و افزایش حمله آفات به مزارع گندم نیز در پی دارد.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با تشریح این وضعیت ادامه داد: امسال کشت دیم بسیار محدود است و محصول گندم دیم نیز یا قابل بهره برداری نبوده و یا تنها به عنوان علوفه دام قابلیت استفاده خواهد داشت و با توجه به این وضعیت ملزم به واردات بیشتر گندم از استان‌های همجوار خواهیم بود.
انتهای پیام