خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز به کار ۶ کمیته مصلحین در نظام مهندسی همدان

ایسنا | سیاسی، استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:31
رئیس‌کل دادگستری استان همدان از آغاز به کار شش کمیته مصلحین در نظام مهندسی این استان خبر داد و گفت: ایجاد آرامش، صلح، سازش، تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف با بهره مندی از ظرفیت های معتمدین در هر قشری، از اهداف کمیته های مصلحین است.
همدان،استان،مصلحين،كميته،مهندسي،اختلاف،نظام،تخصصي،دادگستري،ق ...

ایسنا/همدان رئیس‌کل دادگستری استان همدان از آغاز به کار شش کمیته مصلحین در نظام مهندسی این استان خبر داد و گفت: ایجاد آرامش، صلح، سازش، تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف با بهره مندی از ظرفیت های معتمدین در هر قشری، از اهداف کمیته های مصلحین است.
محمدرضا عدالتخواه سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه در آیین آغاز به کار کمیته‌های مصلحین در نظام مهندسی استان همدان که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: برقراری آرامش و رفع اختلافات در هر زمینه ای وظیفه شرعی و انسانی ما است و این موارد از مزایا و محاسن کمیته‌های مصلحین محسوب شده که دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: شش کمیته مصلحین برای برقراری سازش و اصلاح ذات‌البین در دعاوی مرتبط با نظام مهندسی در استان تشکیل شد و امیدواریم بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود این مجموعه به صورت تخصصی در راستای تحقق فضایی دوستانه و به دور از اختلاف گام برداریم.
در این کمیته‌ها حتی اگر پرونده‌ای به مصالحه ختم نشود، قاضی می‌تواند از نتایج آن به عنوان مبنایی تخصصی برای تصمیم‌گیری استفاده کند.
عدالتخواه مطرح کرد: این گونه موارد برای زمینه سازی در زمینه ایجاد دادگاه‌های تخصصی مثمر ثمر است چراکه در رشته‌های مختلف، قاضی به تنهایی نمی‌تواند حکم دهد و باید صاحب نظران اظهارنظرهای تخصصی خود را در پرونده‌های قضایی مربوطه ارائه دهند تا با کمک آنها ابهامات پرونده مرتفع شود.
مرتضی بهمنی‌فتاح، رئیس شوراهای حل اختلاف استان همدان نیز در این مراسم گفت: با تمام توان به عنوان خدمتگزاران مردم در مسیر حل و فصل اختلافات پرونده‌های قضایی گام بر می‌داریم.
به ایسنا و به نقل از گزارش روابط عمومی اداره کل دادگستری استان همدان، امروز با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان، رئیس شوراهای حل اختلاف استان، رابط داوری و میانجیگری و مدیران نظام مهندسی همدان، شش کمیته مصلحین در مجموعه نظام مهندسی همدان افتتاح شد.
با تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های معین آن در حال حاضر ۱۱۴ کمیته مصلحین در سطح شهر همدان فعالیت دارند.
کمیته مصلحین به عنوان یک از طرح های متبکرانه دستگاه قضایی همدان کمتر از یک سال می شود که در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده است، در این کمیته ها رفع اختلاف و ایجاد صلح در هر قشری با بهره مندی از معتمدین آن گروه محقق می شود.
انتهای پیام