خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرپرست شهرداری شهر تازه تأسیس «پالیز» معرفی شد

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:13
سرپرست شهرداری شهر تازه تأسیس پالیز اسدآباد طی جلسه ای در فرمانداری شهرستان با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان معرفی شد.
شهر،شهرداري،اسدآباد،شهري،فعاليت،آغاز،شهردار،توجه،درويشي،روست ...

ایسنا/همدان سرپرست شهرداری شهر تازه تأسیس پالیز اسدآباد طی جلسه ای در فرمانداری شهرستان با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان معرفی شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه در این جلسه، با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته با صدور مجوز تأسیس شهرداری باید شهرداری این مجموعه به طور رسمی کار خود را آغاز می کرد، گفت: با توجه به زمان بر بودن حکم شهردار و استعلامات و طی شدن روال اداری حکم شهردار برای آغاز به فعالیت شهرداری شهر جدید پالیز و جلوگیری از وقفه در کار در حال حاضر حکم «محمد قنبری‌عقیل» به عنوان سرپرست این شهر جدید امضاء شد و از امروز شهرداری شهر پالیز رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.
مجید درویشی با بیان اینکه بحث شهرداری شهر جدید پالیز به سرانجام رسید، اظهار کرد: مصوبه هیئت دولت در ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ با ادغام دو روستای جنت آباد و مزرعه بید مجوز شهر شدن این دو روستا را به نام شهر پالیز صادر کرده و در ۲۵ اسفندماه سال گذشته نیز مجوز تأسیس شهرداری را اعلام و صادر کرد.
وی تأسیس شهر پالیز را از مطالبات مهم چندین ساله مردم شهرستان به ویژه اهالی شهر پالیز دانستافزود: شوراهای اسلامی شهر پالیز تاکنون هر چه وعده و وعید به مردم داده اند باید با آغاز فعالیت رسمی شهرداری نسبت به محقق شدن این مطالبات تلاش کنند و از این پس با فعالیت و آغاز به کار شهرداری، شهردار و شوراها باید بدانند خدماتی را که به مردم به عنوان شهروند قرار است ارائه دهند نیاز به بسترسازی و اعتمادسازی مردم نسبت به شهرداری و شوراها خواهد داشت.
درویشی خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان پالیزی ببینند سبک و سیاق فعالیت شوراها و شهرداری مانند سبک و سیاق قبل به صورت فعالیت دهیاری هاست، به طور قطع نسبت به فعالیت شوراها و شهرداری شهر بی انگیزه و بی اعتماد خواهند شد.
وی با اشاره به موقعیت قرار گرفتن شهر جدید پالیز در مسیر بزرگراه کربلا و جاده اصلی یادآور شد: این آیتم مثبت و ظرفیت مهم از نقش مؤثری در رشد و توسعه هر چه سریع تر این شهر جدید برخوردار خواهد بود و شهردار از این پتانسیل می تواند نسبت به کسب درآمد پایدار برای شهر جدید پالیز به نحو احسن با راهکارهایی مناسب اقدام کند.
درویشی با تأکید بر اینکه ساختمان شهرداری برای افتتاح باید هر چه سریع تر آماده شود و سروسامان بگیرد، خاطرنشان کرد: در رابطه با چارت سازمانی شهرداری پالیز بعد از آن که حکم شهردار شهر تقدیم شد، مجوز استخدام نیرویی را که با توجه به چارت تعریف شده به وی داده می شود، نسبت به جذب آن پیگیری کند.
توجه به ورودی شهر، پیگیری طرح تفصیلی، انقضاء طرح هادی، زیبایی مبلمان شهری، طبق ضوابط محدود شدن ساخت و سازها، توجه به زیبایی و تنظیف معابر و فضای سبز و توجه به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از مواردی بود که درویشی برای رشد و توسعه شهری پالیز به سرپرست شهرداری پالیز تأکید کرد و گفت: شهرداری شهر جدید پالیز باید به سمتی پیش رود که شهروندان را با ضوابط و قوانین و چارچوب شهروندی آشنا کرده و به عنوان یک سازمان عمومی غیردولتی درآمدزایی داشته باشد.
فرماندار شهرستان اسدآباد هم ضمن تبریک این اتفاق مسرت بخش به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و پالیزی ها، خواستار همراهی شورای اسلامی شهر پالیز در راستای کمک و همیاری با شهرداری نوپای این شهر شد.
سعید کتابی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری دو روستای مزرعه بید و روستای جنت آباد مرکز دهستان سیدجمال در بخش مرکزی پس از ادغام به شهر تبدیل شدند و با تصویب هیئت وزیران و ابلاغ معاون اول ریاست جمهوری به نام جدید شهر پالیز، به جمع دیگر شهرهای اسدآباد پیوست.
وی با تأکید بر آماده شدن هر سریع تر ساختمان شهرداری پالیز افزود: در تجهیز و افتتاح هر چه سریع تر ساختمان شهرداری پالیز به طور قطع با پیگیری مدیرکل دفتر امور شهری استانداری به کمک نیاز خواهد بود.
به گزارش ایسنا، محمد قنبری‌عقیل، سرپرست شهرداری شهر جدید پالیز متولد ۵۸ با تحصیلات کارشناسی عمران دارای ۱۶ سال سابقه دهیاری روستای جنت آباد است.
چندی پیش استاندار همدان در سفر اخیر خود به شهرستان اسدآباد برای آغاز به کار شهرداری این شهر قول اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار را داد.
اسدآباد با دارا بودن دو بخش مرکزی و پیرسلمان با احتساب شهر جدید پالیز در در حال حاضر دارای سه نقطه شهری به نام شهر اسدآباد، آجین مرکز بخش پیرسلمان و شهر پالیز در بخش مرکزی است.
انتهای پیام