خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سیب های انبار شده در خراسان شمالی در آستانه نابودی

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:13
رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: سیب های انبار شده در انبارهای خراسان شمالی در آستانه نابودی قرار دارند.
سيب،فصل،ميوه،فروش،تمايل،شمالي،انبار

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: سیب های انبار شده در انبارهای خراسان شمالی در آستانه نابودی قرار دارند.
فیروزه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه سیب های باغات خراسان شمالی از مهرماه وارد بازار می شود، اظهارکرد: سیب خراسان شمالی را در سال گذشته با قیمت چهار تا هشت هزار تومان خریداری می کردند اما آن ها تمایلی به فروش نداشتند و در انبارها انبار کردند تا با قیمت بالاتری به فروش برسانند.
وی افزود: اما باید به این نکته توجه داشت که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای فروش سیب است و در این دو فصل مقدار قابل توجهی از سیب های تولیدی به فروش می رسد.
فیروزه ادامه داد: در فصل بهار و تابستان به دلیل ورود میوه های مختلف مردم تمایل کمتری به خرید این میوه دارند بطوریکه در فصل زمستان و پاییز شاید ماهانه بیش از ۱۰۰ تن سیب به فروش برسد این درحالیست که این عدد در فصل بهار به پنج تن در ماه نیز نرسد.
وی تاکیدکرد: از سوی دیگر زمانیکه میوه در انبار باقی می ماند بعد از گذشت مدت طولانی شاید آن کیفیت اولیه خود را نیز نداشته باشد و مردم تمایل به خرید سیب های تازه تر داشته باشند.
رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد تصریح کرد: در هر صورت عدم تمایل باغداران در ابتدای فصل پاییز برای فروش سیب و عدم تمایل مردم در فصل کنونی برای خرید این میوه موجب شده تا حجم زیادی از سیب در انبارها باقی بماند.
انتهای پیام