خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تعلیق گزینشی تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی را افزایش می‌دهد

مهر | سیاسی | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:00
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور به حالت تحریمی عادت کرده است و تعلیق تحریم‌ها، اقتصاد کشور را با مشکلات دو چندان رو به رو خواهد کرد.
تحريم،لغو،تعليق،كشور،اقتصاد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تلاش دولت برای تعلیق تحریم ها، گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل ۴ دسته هسته ای، موشکی، حقوق بشری و تروریستی است.
اگر همه این چهار دسته تحریم ها لغو نشود و صرفاً تحریم های هسته ای لغو شود، هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نخواهد داد.
وی اظهار داشت: تنها لغو کلیه تحریم ها به صورت کامل است که می تواند مشکلات اقتصادی کشور را کاهش دهد در غیر این صورت با تعلیق برخی از تحریم ها مشکلی حل نخواهد شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لغو گزینشی تحریم ها کمکی به حل مشکلات اقتصادی نمی کند چه برسد به تعلیق گزینشی آنها،افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور به حالت تحریمی عادت کرده است و تعلیق تحریم ها، اقتصاد کشور را با مشکلات دو چندان مواجه خواهد کرد.
قادری گفت: مصوبه مجلس مبنی بر اقدامات راهبردی برای لغو تحریم ها باید به صورت کامل اجرایی شود و لغو همه تحریم ها در دستور کار قرار گیرد.