خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سهم ۳ درصدی استان زنجان از سرمایه گذاری صنعتی در کشور

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 07 اردیبهشت 1400 - 15:00
زنجان-رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: سهم استان زنجان در سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده ۳ درصد است که این میزان حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور است.
استان،ميزان،سرمايه،كشور،جواز

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فغفوری اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره تاکنون در استان بالغ بر ۱۲۵ هزار میلیارد ریال می باشد که این میزان در سطح کشور بالغ بر ۴ میلیون و ۷۴۹ میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به افزایش سهم استان از میزان سرمایه گذاری صنعتی کشور یادآور شد: تا پایان سال ۹۸، سهم استان از میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری صادره ۲ درصد بوده است که این امر حاکی از افزایش سهم استان در سرمایه گذاری های صنعتی کشور می باشد تاکنون یکهزار و ۲۶۶ پروانه بهره برداری در استان زنجان صادر شده است که زمینه اشتغالزایی ۴۵ هزار و ۷۰۹ نفر را در واحدهای صنعتی استان فراهم کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سهم استان زنجان گفت: در صدور پروانه های بهره برداری و اشتغالزایی واحدهای صنعتی استان در کشور ۲ درصد است.
فغفوری در ادامه از سهم ۴ درصدی استان در صدور جواز های تاسیس صادره خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۵ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده است که این میزان ۴ درصد از جواز های تاسیس صادره کشور را به خود اختصاص می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سهم استان افزود: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح ها بالغ بر ۶۱۶ هزار میلیارد ریال است که پیش بینی می شود زمینه اشتغالزایی ۱۰۰ هزار نفر را در استان فراهم کند.
فغفوری خاطر نشان ساخت: استان زنجان در رتبه دهم نسبت به سایر استان ها در صدور جواز تاسیس و طرح توسعه قرار دارد.