خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 14 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

درخواست ۱۷۱ نماینده برای اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 31 فروردین 1400 - 18:12
۱۷۱ نماینده در نامه دبیر شورای نگهبان، خواستار اجرایی شدن اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شدند.
نگهبان،انتخابات،مجلس،شوراي،رياست،قانون،جمهوري

در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی مطرح شد؛
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری رفت و برگشتی بین مجلس و شورای نگهبان شکل گرفت، از آنجایی که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظراتی در این طرح داشت، نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون، شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشکیل شد.
توافقاتی حاصل و جمع بندی صورت گرفت که در ۲۴ فروردین ایراد رفع و به شورای نگهبان ارسال شد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها ادامه داد: الان آنچه که پیش آمده، این است که شورای نگهبان این مصوبه مجلس را تایید کرده و نظر خاصی ندارد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ایرادات هیات عالی نظارت مجمع همچنان باقی است.
بیان کرد: امروز نمایندگان مجلس با ۱۷۱ امضا نامه‌ای خطاب به آیت الله جنتی تنظیم کردند مبنی بر اینکه با توجه به تلاشی که انجام شده و زمانی که تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است ضمن اینکه در قانون اساسی و در سیاست‌ها کلی ابلاغی مسوولیت بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری برعهده شورای نگهبان است، از دبیر این شورا درخواست شده به موضوع ورود کند تا قانون قبل از انتخابات ابلاغ و در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود.
انتهای پیام/