خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تکمیل خدمات الکترونیکی و پرداخت آنلاین در سامانه راهبر روستایی در استان اردبیل

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 23:30
مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تکمیل سامانه ارائه خدمات الکترونیکی راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پوشش کامل پرداخت‌های برخط و خدمات الکترونیکی در محل ساختمان دهیاری روستای حور شهرستان نمین مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.
سامانه،بنياد،مسكن،انقلاب،استان،اسلامي،الكترونيكي،روستايي،نمي ...

ایسنا/اردبیل مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تکمیل سامانه ارائه خدمات الکترونیکی راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پوشش کامل پرداخت‌های برخط و خدمات الکترونیکی در محل ساختمان دهیاری روستای حور شهرستان نمین مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.
نعیمی از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح به صورت پایلوت در استان اردبیل خبر داد و در خصوص روند کار سامانه مذکور توضیحاتی را ارائه داد و گفت: با ایجاد سامانه ساخت‌وساز و خدمات فنی روستایی در مجموع کلیه خدمات فنی و مهندسی، استعلامات، صدور پروانه و حتی پایان کار به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به تردد در شعبات بنیاد مسکن صورت می‌پذیرد و با الکترونیکی نمودن روند امورات میزان تردد توسط متقاضیان روستایی به شدت کاهش خواهد یافت.
وی در خصوص سهولت کار با این سامانه، افزود: ارائه خدمات از طریق این سامانه با در اختیار داشتن یک تلفن همراه یا هر وسیله‌ای که امکان اتصال به شبکه اینترنت را داشته باشد امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند گردند و اخیرا هم با در نظر گرفتن تمهیدات لازم مشکل مراجعات متقاضیان با بانک‌های عامل جهت پرداخت هزینه‌های متعارف برطرف گردیده و دیگر نیازی به مراجعه روستائیان به بانک برای واریز هزینه‌ها نمی‌باشد.
مدیرکل فناوری اطلاعات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به همکاری استانداری‌های سراسر کشور در استقرار و بهره‌برداری از این سامانه، تصریح کرد: از آنجایی که رکن اصلی در روستاها دهیاری می‌باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارتابل کاملی را در اختیار دهیاران محترم قرار داده است که از این بستر دهیاران تمام اتفاقات در حوزه نظام فنی و مهندسی روستا را مدیریت خواهند نمود.
فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از انتخاب استان اردبیل به عنوان استان پایلوت کشوری برای اجرای این طرح تقدیر کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با پیشتازی در ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان و راه‌اندازی سامانه خدمات الکترونیکی خود موجب تسهیل و تسریع در انجام امورات اداری مرتبط با روستائیان شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دهیاری‌ها امورات مربوط به استعلامات خود را انجام دهند.
وی افزود: در این ارتباط تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند که با تکمیل سامانه ارائه خدمات الکترونیکی راهبر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پوشش کامل پرداخت‌های برخط در خدمات الکترونیکی این خدمات با توجه به مراجعات ماهانه بیش از دو الی سه هزار نفری برای دریافت خدمات از بنیاد مسکن استان و کاهش مراجعات به بانک‌های عامل، کارایی این سامانه بیش از گذشته ارتقا و جامعیت پیدا کرده است.
یعقوب هاشمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل جایگاه دهیاران و نقش آنان در مدیریت محلی روستا را مهم قلمداد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سامانه راهبر و حسب برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته در نظر است که به زودی تمام دهیاری‌های استان با بهره‌گیری از این بستر و تحت پوشش قرار گرفتن در سامانه خدمات فنی و مهندسی روستایی، عملاً تسهیل و کارگشایی درخواست‌های روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها در اقصی نقاط استان مدنظر قرار گرفته و از این طریق خدمات مورد نیاز خود را در سریعترین زمان ممکن دریافت نمایند.
عاطف ناصری فرماندار نمین نیز ضمن تقدیر از زحمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح روستاهای تابعه شهرستان نمین، به بیان مشکلات روستائیان منطقه قبل از افتتاح سامانه ساخت و ساز و خدمات فنی و روستایی پرداخت و گفت: شهرستان نمین جز معدود شهرستان‌هایی است که جمعیت روستایی آن نسبت به جمعیت شهری بیشتر می‌باشد، بطوریکه 55 درصد جمعیت این شهرستان را روستانشینان تشکیل داده‌اند، فلذا با اجرای این طرح در سطح دهیاری‌های استان و بالاخص دهیاری‌های شهرستان نمین خدمت بزرگی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اهالی منطقه انجام شده است.
وی افزود: با در نظر گرفتن شرایط جلوگیری از تجمعات و پرهیز از شیوع کرونا و همچنین عدم اتلاف وقت و کاهش هزینه‌های جاری روستائیان طرح پسندیده‌ای توسط نهاد انقلابی بنیاد مسکن در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها ابداع و مورد بهره‌برداری واقع شده است.
انتهای پیام