خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مرمت و بازسازی بقعه «سماق بنه» شهرستان تفرش آغاز شد

مهر | اجتماعی و حوادث، استان‌ها | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:43
اراک- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفرش گفت: مرمت و بازسازی بقعه شش ضلعی «سماق بنه» شهرستان تفرش با اعتباری بالغ یر ۳۰ میلیون تومان آغاز شد.
بقعه،مرمت،گردشگري،تومان،تفرشي،تفرش،ضلعي

به‌گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید مهدی رحیمی اظهار کرد: این بنای تاریخی مذهبی، از بناهای معماری دوره صفویه به شمار می‌رود که در شانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از مبلغ ۳۰ تومان اعتبار، ۱۵ میلیون تومان از منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تأمین شده است، بیان کرد: بنای بقعه شش ضلعی «سماق بنه»، تنها بقعه شش ضلعی در تفرش است که از نظر معماری به دوره صفویه باز می‌گردد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفرش، مصالح به کار رفته در این بنا را آجر و ملات و چوب عنوان کرد و افزود: میرزا اسماعیل دبیر تفرشی صاحب کتاب نخبه‌التواریخ و میرعلام تفرشی فقیه و عالم و شاگرد خاص آیت الله العظمی مقدس اردبیلی در این بقعه به خاک سپرده شده‌اند و به دلیل ارزش تاریخی بنا و اهمیت فرهنگی آن مرمت آن در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از ثبت این اثر در فهرست آثار ملی می‌گذرد، گفت: برای مرمت این بقعه ۱۵ میلیون تومان از سوی خیرین شهرستان تأمین شده است و کار مرمت تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.