خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 29 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ریزش خیابان نظر ارتباطی با پدیده فرونشست نداشت/ بافت نرم خاک دلیل حادثه

ایسنا | استان‌ها | دوشنبه، 30 فروردین 1400 - 17:43
مدیر مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حادثه امروز ریزش خیابان نظر میانی ارتباطی با پدیده فرونشست در اصفهان ندارد و به دلیل بافت نرم خاک و عدم مقاومت کافی خاک این منطقه است.
آب،لوله،خيابان،ريزش،منطقه،مياني،فاضلاب،اصفهان،حادثه،خاك

ایسنا/اصفهان مدیر مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: حادثه امروز ریزش خیابان نظر میانی ارتباطی با پدیده فرونشست در اصفهان ندارد و به دلیل بافت نرم خاک و عدم مقاومت کافی خاک این منطقه است.
عباس عباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه امروز ریزش خیابان نظر میانی، اظهار کرد: در حادثه ریزش خیابان نظر میانه، لوله آب دچار شکستگی شد و لوله فاضلاب دچار آسیب نشد و خوشبختانه با رفع مشکل لوله آب، حدود یک ساعتی است که آب این منطقه متصل شده است.
وی درباره دلایل ریزش این خیابان با توجه به اینکه به تازگی توسط شهرداری سنگفرش شده است، گفت: بافت خاک این منطقه به نوعی است که از گذشته تاکنون همواره دچار ریزش می شود و حادثه امروز ارتباطی با فرسودگی لوله های شبکه آب و فاضلاب اصفهان نداشته است.
مدیر مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: متاسفانه لوله های آب و فاضلاب این منطقه بر بستری قرار گرفته که مناسب نیست، اما با توجه به اینکه ساخت و سازهای این منطقه مربوط به گذشته بوده است، چاره ای جز این نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه بستر خاک خیابان نظر میانی که لوله های آب و فاضلاب زیر آن قرار گرفته همواره بر اثر رفت و آمدها و تردد خودروها، بافت آن دچار ریزش می شود، تصریح کرد: حادثه ریزش خیابان نظر میانی ارتباطی با پدیده فرونشست و فروچاله ها در اصفهان ندارد و به دلیل بافت نرم و عدم مقاومت کافی خاک این منطقه است.
عباسی همچنین عامل خارجی ریزش این خیابان را مربوط به اقدامات شهرداری اصفهان برای پیاده روسازی در آن دانست و توضیح داد: شهرداری اصفهان از پیش عید در دو طرف خیابان اقدام به سنگ فرش کردن و باغچه کاری کرده است، اما پیش از این شرکت آبفا به شهرداری اعلام کرده بود که پیش از هر گونه ساخت و ساخت با شرکت آبفا تعامل داشته باشد تا نسبت به عبور تاسیسات آبفا به آنها اطلاع رسانی شود تا از ایجاد هر گونه حادثه جلوگیری شود.
وی افزود: متاسفانه این هماهنگی ها به صورت کامل انجام نشد و روش آبیاری غرقابی باغچه های این خیابان، نشت آب به زیر سنگ فرش ها، جنس خاک و عبور و مرور بالا در این خیابان، باعث ریزش آسفالت و سنگ فرش این خیابان شد.
وی ادامه داد: لوله های آبفا، لوله ۴۰۰ جنس چدن است که سرتاسر خیابان نظر شرقی، میانی و غربی است و این لوله در کنار این پیاده راه قرار دارد که متاسفانه بر اثر این نشست سنگ فرش ها بر روی لوله آب و فاضلاب ریزش کرده و موجب شکستگی این لوله شده است.
عباسی درباره شکستگی لوله آب و قطع آب این منطقه، گفت: در حال حاضر اتصال آب انجام شده است، اما به دنبال کاری هستیم نت آبرسانی خیابان نظر میانی از طریق لوله هایی که غیر از این محدوده برقرار شود و لوله های آبرسانی این منطقه جمع آوری شود تا در صورت هر گونه حادثه ریزش در خیابان نظر میانی، دیگر دچار قطعی آب نشویم.
وی با بیان اینکه هم اکنون آب این منطقه متصل است، اضافه کرد: همچنین بخش کوچکی از خیابان نظر میانی در محدوده ای که لوله دچار مشکل شده بود توسط شرکت آب و فاصلاب با تانکر آبرسانی شده تا مردم درگیر بی آبی نباشند.
انتهای پیام